بین الملل

تعداد بیکاران آمریکا به بیشترین میزان طی چهار هفته اخیر رسید

تعداد درخواست ها برای دریافت مزایای بیمه بیکاری آمریکا به بالاترین سطح خود طی چهار هفته اخیر رسید و این نشان می دهد با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، بازار کار با شکست تازه ای روبرو شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، تعداد درخواست ها برای دریافت مزایای بیمه بیکاری آمریکا به بالاترین سطح خود طی چهار هفته اخیر رسید و این نشان می دهد با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، بازار کار با شکست تازه ای روبرو شده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، داده های وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه همچنین نشان داد که تعداد درخواست های اولیه برای بیمه بیکاری دولتی در هفته منتهی به ۱۳ فوریه ۸۶۱ هزار نفر بود که نسبت به هفته قبل ۱۳ هزار نفر افزایش داشت.

گزارش هفته گذشته نیز در ابتدا کاهش موارد بیکای را نشان داد اما سپس اصلاح شد و افزایش ۳۶ هزار نفری را اعلام کرد.

درخواست های مداوم که تعداد تقریبی افرادی را نشان می دهد که دریافت مزایای ایالتی را ادامه می دهند، در هفته منتهی به ۶ فوریه با ۶۴۰۰۰ کاهش به ۴.۴۹ میلیون نفر کاهش یافت.

هفته های مداوم که طی آن ها برنامه همه گیر فدرال که مدت زمان مزایای بیکاری را افزایش می دهد ، معروف به جبران خسارت اضطراری اضطراری همه گیر ، در هفته منتهی به ۳۰ ژانویه به ۴.۰۶ میلیون نفر کاهش یافت ، سطحی که عرض و مدت زمان بیکاری را تأیید می کند.

آخرین داده ها حاکی از آن است که بازار کار راه سختی برای بهبود دارد چرا که درخواست های اولیه برای بیمه بیکاری طی پنج ماه کاهش چشمگیری نشان نداده است.

این در حالی است که سایر بخشهای اقتصاد نزدیک یا بالاتر از سطح قبل از همه گیری هستند، میلیونها آمریکایی بیکار مانده و در تلاشند تا قبض های خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا