صنعت، معدن، تجارت

باید بر تامین نیاز بازار کشورهای دوست و همسایه تمرکز کنیم

معاون وزیر صمت با تاکید بر شناخت دقیق از بازار کشورهای دوست و تمرکز بر چگونگی تامین نیازهای آنها، گفت: باید از علم روز در مبادلات اقتصادی به ویژه در دوره کرونا، برای توسعه تجارت استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، برات قبادیان در مراسم افتتاحیه نشست راهبردی مبادلات اقتصادی در مسیر جاده ابریشم، با تمرکز بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بر استفاده از علم روز در مبادلات اقتصادی خصوصا در شرایط کنونی کرونا برای توسعه تجارت کشور تاکید کرد.

وی درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده سازی نظام دیجیتالی در توسعه تجارت، گفت: امروز بازاریابی دیجیتال، گمرک دیجیتال، بارانداز دیجیتال، انبار دیجیتال، توزیع و پخش دیجیتال توانسته است با تجمیع درخواست‌ها و مبادلات اقتصادی مشابه، هزینه های تجارت را کاهش داده و منفعت بیشتری را عاید کشورهای با دانش نماید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: خوشبختانه وزارت صمت در این حوزه گامهای خوبی برداشته و توانسته‌ ایم ازسامانه های متعددی در این خصوص بهره‌برداری کنیم.

قبادیان گفت: آنچه برای کشور و تجار ما ضروری است، شناخت دقیق از بازار هدف در کشورهای دوست و تمرکز بر چگونگی تامین نیازهای آنها با برخورداری از دانش روز برای توسعه تجارت است.

وی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای خصوصا چین و روسیه، در دوران تحریم همکاری و مبادلات اقتصادی مناسبی با ایران داشته اند.

معاون وزیر صنعت معدن با بیان اینکه به لحاظ تاریخی مسیر جاده ابریشم برای ما حائز اهمیت است و ایران در این مسیر جایگاهی ژئوپولیتیک دارد، به همکاری ایران با چین اشاره کرد و افزود: سند همکاری ۲۵ ساله با چین و همچنین همکاری با سایر کشورهای این سازمان می‌تواند در دوران تحریم جهشی مناسب در مبادلات اقتصادی ایجاد نموده و توسعه تجارت کشور را همراه داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا