امور زیربناییتعاون و اشتغال

تأمین مالی واحدهای تولیدی با روش مبتنی بر قرارداد

معاون وزیر کار از تأمین مالی واحدهای تولیدی با روش مبتنی بر قرارداد و با هدف توسعه و ایجاد اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی، حجت میرزایی گفت: حتی در شرایط سخت تحریم، کرونا، واحدهای تولیدی طرح‌های توسعه‌ای خود را با جدیت پیش می‌برند.

وی با اشاره به این که تسهیلات در تمامی طرح‌های توسعه‌ای دنیا بخشی اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید، تشریح کرد: عموماً بین ۷۰ تا ۷۵ درصد سرمایه مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای از آورده سرمایه‌گذار تأمین می‌شود و مابقی آن را بانک می‌پردازد. در واقع، این وظیفه شبکه بانکی است که منابع خرد را تأمین کند و با تجهیز آن، سرمایه را در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح نحوهٔ تأمین مالی تصریح کرد: به شیوهٔ روش مالی مبتنی بر قرارداد و از طریق خرید و واگذاری گاو اصلاح نژادشده با بهره‌وری بالا، به روستاییان تسهیلات واگذار می‌شود؛ زیرا هدف ایجاد اشتغال روستایی و عبور از دامداری سنتی به روش صنعتی است. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این روش روستاییان می‌توانند روزانه ۴۰ کیلو شیر تولید کنند. پس اگر هر خانوار روستایی حتی با سه دام درمجموع ۱۰۰ کیلوگرم شیر به بازار عرضه کند، روزانه حداقل ۴۵۰ هزار تومان درآمد کسب می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا