بانکبانک و بیمه

ادغام سه بانک اسلامی دولتی در اندونزی

با تکمیل فرآیندهای مربوطه، بانک سیاریا اندونزی به بزرگترین بانک اسلامی این کشور تبدیل خواهد شد ادغام سه بانک اسلامی دولتی در اندونزی با امضای توافقنامه ادغام مشروط در هفته‌های گذشته آغاز شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، با تکمیل فرآیندهای مربوطه، بانک سیاریا اندونزی به بزرگترین بانک اسلامی این کشور تبدیل خواهد شد ادغام سه بانک اسلامی دولتی در اندونزی با امضای توافقنامه ادغام مشروط در هفته‌های گذشته آغاز شده است.

هری گوناردی، مدیر عامل بانک سیاریا اندونزی، در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: این ادغام در یک جلسه عمومی فوق‌العاده BRIS – نهاد واسط در ادغام – تصویب شد. از فوریه، سیاریا BNI  و بانک مندیری سیاریا به صورت رسمی با سیاریا BRI  ادغام می‌شوند تا بانک سیاریا اندونزی، بزرگترین بانک اسلامی اندونزی شکل گیرد.

گوناردی؛ معاون رئیس بانک مندیری غول مالی اندونزی، از طرف وزارت بنگاه‌های دولتی به سمت مدیرعامل بانک سیاریا اندونزی منصوب گردید. این وزارتخانه همچنین ساختار هیئت مدیره بانک جدید را به تصویب رسانده است. این هیئت مدیره عبارت است از: یک مدیر عامل، دو معاون مدیر عامل، و مدیران تجارت عمده فروشی و بانکداری تراکنشی، بانکداری خرده فروشی، فروش و توزیع، فناوری اطلاعات و عملیات‌ها، مدیریت ریسک، انطباق و سرمایه انسانی، و تامین مالی و استراتژی.

گوناردی بیان داشت: از ماه مارس روی برنامه این ادغام کار کرده‌ایم و آماده‌سازی‌های را ادامه خواهیم داد به طوری که همه فرایندها به شکلی امیدوارکننده مطابق زمان‌بندی انجام شوند. اساسنامه، نام، لوگو و ساختار سازمانی را نهایی کرده‌ایم و همه این موارد توسط سهامداران تایید شده‌اند.

وی افزود، مرحله بعدی این فرآیند شامل ادغام قانونی شعب بانک‌ها، محصولات، فناوری اطلاعات برای بانکداری دیجیتال و منابع انسانی می‌شود. در این راستا، برآورد می‌شود که کل دارایی‌های این نهاد ادغام شده به ۲۱۴.۶ تریلیون روپیه اندونزی (۱۵.۲ میلیارد دلار)، با ارزش دارایی کل ۲۰.۴ تریلیون روپیه اندونزی (۱.۴ میلیارد دلار) برسد.

این بانک از نظر دارایی‌ها در بین ۱۰ بانک برتر اندونزی و از نظر ارزش بازار در بین ۱۰ بانک برتر اسلامی در جهان قرار می‌گیرد. کارتیکا ویرواتموجو؛ معاون وزیر بنگاه‌های دولتی، گفت: انتظار می‌رود بانک سیاریا اندونزی به کاتالیزوری برای رشد اقتصاد تامین مالی اسلامی این کشور مبدل شود.

وی گفت: این بانک برای شرکت‌های آتی اندونزی به عنوان یک مشاور در زمینه صدور صکوک جهانی (محصولات مالی مطابق با قوانین اسلامی) عمل خواهد کرد. طبق گفته وزیر، این ادغام صورت گرفته است تا اندونزی به عنوان کشور دارای بیشترین جمعیت مسلمان جهان، بتواند پتانسیل اقتصادی و تامین مالی اسلامی خود را بهینه سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

فرشته ملاکریمی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا