امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت آزادراه در سال جاری ۲.۵ برابر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال ۲۲۱ کیلومتر آزادراه ساخته شد که نسبت به سال های گذشته این عدد رشد ۲.۵ برابری دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، خیرالله خادمی در مراسم ویدیو کنفرانسی افتتاح آزادراه غدیر با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های ریلی، بزرگراهی و آزادراهی متعددی در حال ساخت است، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط رهبری با عنوان جهش تولید، تعدادی از پروژه‌ها را برای ساخت در اولویت قرار دادیم.

وی ادامه داد: در بخش ریلی ۸ پروژه به طول ۱۵۰۰ کیلومتر در اولویت قرار گرفت که ۱۳ درصد شبکه ریلی موجود را شامل می‌شود. در بخش آزادراهی ۹ پروژه به طول ۶۶۰ کیلومتر که ۲۷ درصد شبکه موجود را شامل می‌شود و در بخش بزرگراهی هم ۷۷ پروژه به طول ۱۸۰۰ کیلومتر که ۱۱ درصد شبکه بزرگراهی است، در اولویت ساخت قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمام این پروژه‌ها بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به مرور افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: امسال ۲۲۱ کیلومتر آزادراه ساخته شد که نسبت به سال های گذشته این عدد رشد ۲.۵ برابری دارد.

وی با بیان اینکه طول آزادراه‌های کشورمان در حال حاضر ۲۶۸۵ کیلومتر است، گفت: تا ۶ ماهه ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰کیلومتر آزادراه دیگر تحویل خواهیم داد و تا به امروز در ساخت آزادراه ها رشد ۳۲درصدی را تجربه کردیم.

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا