بانکبانک و بیمه

افتتاح اسکله اختصاصی خدمات بندری ایران

آیین افتتاح اسکله اختصاصی شرکت خدمات بندری ایران که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است با حضور رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از استانداران برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در این مراسم که از طریق سیستم ویدئو کنفرانس در محل سالن همایشهای این بانک برگزار شد، اسکله اختصاصی شرکت بازرگانی خدمات بندری ایران که از شرکت های زیرمجموعه شرکت صنایع شیمیایی ایران است به صورت ارتباط مجازی با مدیران استانی این بانک و مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران مورد افتتاح قرار گرفت.

دکتر واعظی در حاشیه این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای بانک صنعت و معدن در دوران دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در این بانک شاهد یک تحول عظیم هستیم بطوریکه در تمام زمینه ها پیشگام است و پروژه اسکله تخصصی شرکت خدمات بندری نقش مؤثری در استفاده از ظرفیت های استان بوشهر در رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که در تمام دنیا برای مبارزه با ویروس کرونا نیاز به تولید و واردات محصولات بهداشتی و شوینده به صورت فزاینده در حال افزایش است، ایجاد این اسکله تخصصی جهت صادرات محصولات شرکت صنایع شیمیایی ایران که از بزرگترین تولیدکنندگان مواد اولیه محصولات شوینده است، می تواند اقدام مهمی در جهت افزایش صادرات این نوع محصولات و ارزآوری برای کشور باشد.

شرکت صنایع شیمیایی ایران، تاسیسات بوشهر را که شامل اسکله و مخازن نگهداری مواد شیمیایی و پتروشیمیایی می باشد، با هدف مدیریت بهتر هزینه ها و اقدامات اجرایی مورد لزوم و نیز سرعت بخشیدن و تسهیل اقدامات صادراتی محصولات خود در سال ۸۱ خریداری کرده است.

گفتنی است، اسکله اختصاصی شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران قبل از انقلاب ساخته شده بود که در سال ۱۳۹۱ بر اثر برخورد شناورها با اسکله به شدت آسیب دیده و غیر قابل استفاده شده بود اما نظر به اهمیت و نقش ارزشمند آن در بهبود و توسعه فعالیتهای شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران و مجموعه بزرگ شرکت صنایع شیمیایی ایران، با ورود تیم مدیریتی جدید در اواخر سال ۱۳۹۷ پروژه بازسازی اسکله مزبور در دستور کار قرار گرفت و پس از طی مراحل لازم، برآورد هزینه های بازسازی و پیگیری های مداوم جهت اخذ مجوزهای مربوطه، نهایتاً در ابتدای سال ۱۳۹۸ با حمایت و مساعدت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، اقدامات ساخت اسکله جدید آغاز شد.

این اسکله با هدف انجام عملیات مربوط به صادرات محصولات تولیدی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و همچنین ارائه خدمات بندری به دیگر شرکت ها شامل واردات مواد اولیه و حمل و صادرات محصولات با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۲۳ ماه در استان بوشهر به بهره برداری رسید که اولین اسکله تخصصی صادرات مواد اولیه شوینده ها (مواد بهداشتی و آرایشی) در کشور است.

ظرفیت ذخیره سازی این اسکله در حدود ۳۳ هزار متر مکعب، مواد اولیه شوینده ها و مواد شیمیایی می باشد که ۶۵ درصد از ظرفیت مختص شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و ۳۵ درصد مربوط به سایر مشتریان شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا