بین الملل

روسیه و چین قرارداد ۱۵ساله تامین گاز مایع طبیعی امضا کردند

نواتک، بزرگترین تولیدکننده مستقل گاز در روسیه، که به دنبال توسعه حضور خود در بازار در حال رشد انرژی آسیا اقیانوسیه است، قراردادی بلندمدت با شریک چینی خود به امضا رساند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نواتک، بزرگترین تولیدکننده مستقل گاز در روسیه، که به دنبال توسعه حضور خود در بازار در حال رشد انرژی آسیا اقیانوسیه است، قراردادی بلندمدت با شریک چینی خود به امضا رساند.

نواتک اعلام کرد طی قراردادی که با شرکت شینرژی امضا کرده است باید تا ۱۵ سال بیش از ۳ میلیون تن ال‌ان‌جی (گاز مایع طبیعی) به پایانه‌های چین تحویل دهد.

لئونید میکلسون، رئیس نواتک گفت: استراتژی ما در زمینه ال‌ان‌جی این است که به مشتریان خود در بازار در حال توسعه انرژی آسیا اقیانوسیه تنوع دهیم. او ادامه داد: بازار چین یکی از بازارهای کلیدی در استراتژی ال‌ان‌جی ما است و ما در نظر داریم عرضه ال‌ان‌جی به این کشور را بیش از این افزایش دهیم.

قرار است نواتک برای تأمین گاز این قرارداد پروژه ال‌ان‌جی ۲ قطب شمال را به کار بگیرد. این پروژه دومین پروژه مقیاس وسیع ال‌ان‌جی نواتک در قطب شمال است و ۳ خط تولید آن سالانه ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی تولید خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا