اقتصاد کلان

معاملات مسکن ۷۰ درصد کم شد

در بهمن ۱۳۹۹ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳.۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ به حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۴ درصد افزایش نشان می دهد. 

لازم به ذکر است بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق شهر تهران موید آن است که در بهمن سال جاری تعداد هشت منطقه از مجموع ۲۲ منطقه، کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن را ثبت کرده اند.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، در بهمن سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۳.۹ هزارواحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل  ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۲۸۳.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

در بررسی حجم معاملات مسکن، توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در بهمن ماه امسال حاکی از آن است که از مجموع ۳۹۱۷ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۹.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

سهم مذکور در مقایسه با بهمن ماه سال قبل حدود ۳.۸ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه های ۱۱ تا ۱۵ و بیش از ۲۰ سال افزوده شده است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا