ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه‌اندازی ۴ برج سلامت، بایو، ICT و دامپزشکی در شهر دانش دانشگاه تهران

عکس تزئینی و دریافتی است
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی چهار برج سلامت، بایو، ICT و دامپزشکی در شهر دانش این دانشگاه خبر داد و گفت: راه‌اندازی این شهر با قدرت جلو می‌رود و در این‌باره سرمایه‌گذاران خوبی پیدا شده و مقرر است با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این پروژه پیش برود.

دکتر عباس زارعی هنزکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عصر تکنولوژی اظهار کرد: در عصر تکنولوژی، همه کشورها، برای برنامه‌های پنج، ۱۰ و ۲۰ ساله خودشان، واژه‌هایی را انتخاب کرده‌اند و در جهت این واژه‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را شکل می‌دهند. 

وی ادامه داد: اروپا با مفهوم صنعت چهارم (industry 4)، ژاپن با مفهوم جامعه پنجم (society 5)، آمریکا با مفهوم اینترنت صنعتی (industrial internet)، کشورهای آسیایی با مفهوم شهر هوشمند (smart cities) و چین با مفهوم ساخت چین (made in china)  برنامه‌های خود را طراحی و پروتکل‌های لازم را شکل داده‌اند. 

همچنین بخوانید

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در ایران نیز مفهوم شهر دانش (knowledge cities) انتخاب شده است. دانشگاه تهران، پیشرو و بنیان‌گذار شهر دانش است. کشور و قوانین نیز به حمایت از این مفهوم پرداخته‌اند. در بحث شهر دانش، هوشمندی (smart)، سبز بودن(green) و کارآفرین بودن (entrepreneur) مد نظر است.

دکتر زارعی یادآور شد: شهر دانش که نماد پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز امروز کشور یعنی تبدیل اقتصاد سنتی به دانش‌بنیان عنوان شده است، در زمینی به مساحت ۴۲۸ هزار متر مربع برای توسعه پارک علم و فناوری و با حضور ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نهایتاً ۱۸ هزار نیروی دانش‌آموخته و با هدف گسترش فضای کسب و کار راه‌اندازی می‌شود که هزینه احداث فضاها از طریق اجازه بهره‌برداری طولانی مدت به سرمایه‌گذاران تأمین می‌شود.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا