صنعت، معدن، تجارت

توجه ویژه شریعتمداری به اهداف برنامه ششم و جذب سرمایه گذاری خارجی

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت در برنامه خود توجه ویژه‌ای به اهداف تعیین‌‌شده در برنامه ششم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۲۵ میلیارد دلاری دارد.

سید مهدی مقدسی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی رئیس‌ جمهور برای وزارت صنعت، اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌های آقای شریعتمداری مورد بررسی قرار گرفت و ایشان تأکید زیادی بر اهداف تعیین‌ شده در برنامه ششم داشتند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم جذب ۲۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی و ۳۰ میلیارد دلار فاینانس مشارکت خارجی پیش‌بینی شده که در برنامه پیشنهادی شریعتمداری به این مسائل توجه شده بود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزایش صادرات و دستیابی به بازارهای مناسب برای صادرات و تولیدات ایرانی را از جمله اهداف مورد تأکید شریعتمداری عنوان کرد و گفت: حمایت از صادرات در کنار برگزاری نمایشگاه‌های خارجی از دیگر موارد ذکرشده در برنامه گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت است.

مقدسی همچنین با اشاره به نقش مهم تقویت تولید و اشتغال در کشور و لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، گفت: گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت دارای دو دوره سابقه وزارت بوده و در بخش‌های بازرگانی و اقتصاد از تجارب خوبی برخوردار است که می‌تواند به پیشرفت وزارت صنعت، معدن و بازرگانی کمک کند.

به گفته وی، جذب منابع خارجی، کاهش قاچاق کالا، کنترل مناطق آزاد و ایجاد تحول در نظام بانکی ازجمله مواردی است که مجلس برای تقویت تولید بر آنها تأکید دارد و گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت می‌تواند این موارد را محقق کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا