صنعت، معدن، تجارت

یارانه صنعت احیا شود

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران گفت: در جریان هدفمندی یارانه ها قربانی اصلی ماجرا صنعت کشور شد و بنابراین انتظار می رود که یارانه ای که برای بخش صنعت در نظر گرفته شده بود، دوباره فعال شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالفضل روغنی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با وزرای اقتصاد و صنعت پیشنهادی کابینه دوازدهم که در محل اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، گفت: به دلیل مشکلات رکود در بازار، وزیر بازارگرا نیاز داریم که توجه به امر صادرات داشته باشد و شبکه های زنجیره ارزش را حل کند، البته ممکن است نقایصی به دلیل تخصص و اطلاعات صنعتی وجود داشته باشد.  

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در موضوع تولید کشور که اوضاع خوبی ندارد، رکورد است که امید می رود برنامه جامع و عملیاتی برای آن ارایه دهید تا صنعت را به نوعی از رکودی که کمر صنعت را شکانده است، خارج نماید.

همچنین بخوانید

روغنی گفت: یکی از بحران های اساسی که صنعت امروز با آن مواجه است، کیفیت و قیمت تمام شده است که متاسفانه کشور ما در بخش صنعت، با بحران قیمت تمام شده مواجه است که مسائل بانک و بهره وری و بیمه و مالیات را در بر می گیرد؛ بنابراین امید می رود که این مسائل با همکاری وزاری صنعت و اقتصاد حل شود.

وی اظهار داشت: در جریان هدفمندی یارانه ها که کار کاملا درستی در کشور بود، قربانی اصلی ماجرا صنعت کشور شد و بنابراین انتظار می رود که یارانه ای که برای بخش صنعت در نظر گرفته شده بود، آن را فعال کند. بنابراین یکی از مطالبات اساسی این است که در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

روغنی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۱۲ درصدی پیش بینی شده در کشور، با توجه به تولید و اشتغال در کشور محقق می شود، باید به بنگاههای کوچک و متوسط توجه شود.

وی افزود: یکی از تکالیف قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تجمیع تشکل ها است که باید با آن به شیوه منطقی برخورد کرد.
وزیر صنعت را بخش خصوصی پیشنهاد داد

سهل ابادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر پیشنهادی شخصیتی تشکل گرا است و شورای اصناف کشور در زمان وزارت ایشان در گذشته تشکیل شد؛ بنابراین باید نمایندگان مجلس توجیه کرد که فعالان اقتصادی وزیر پیشنهادی صنعت را انتخاب کرده اند.

این خبر در حال تکمیل است …

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا