صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید مس شیلی به ۱۲ سال قبل بازگشت

تولید معدنی مس شیلی در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۹ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کمترین میزان از سال ۲۰۰۵کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن مجموع تولید معدنی مس شیلی از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه ژوئن به ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار تن رسید که در مقایسه با تولید ۲ میلیون و ۷۷۰ هزارتن مس در مدت مشابه سال گذشته با ۹ درصد کاهش همراه بود. همچنین این میزان تولید در نیمه نخست سال، پایین ترین میزان تولید معدنی مس در شیلی از سال ۲۰۰۵ است که مجموع تولید معدنی مس در آن زمان طی مدت مذکور ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار تن به ثبت رسیده است.

این کاهش تولید در حالی است که در اوایل سال ۲۰۱۷کمیسیون مس شیلی ازپیش بینی افزایش۳.۴درصدی تولید معدنی مس این کشور در سال ۲۰۱۷ به‌دلیل افزایش تولید در معدن اسکوندیدا(Escondida)، خبر داد.

متال بولتن علت این افت تولید را چنین عنوان می کند که تولید معدنی مس این کشور با کاهش حجم تولید شرکت BHPدر معدن اسکوندیدا آغاز شد که طولانی ترین اعتصاب در طول تاریخ معدن شیلی بوده و ۴۴ روز به طول انجامید. تولیدمعدنی مس این شرکت با ۴۰ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،۳۲۳هزار و ۹۰۰ تن رسید.

کوچیلکو(Cochilco) به ترتیب از کاهش ۶ و۴.۴ درصدی تولید معدنی مس شرکت های کودلکو (Codelco) و آنتوفاگستا(Antofagasta) در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۷ خبر داد و میزان تولید این شرکت ها را طی مدت مذکور به ترتیب ۸۵۱ هزار و ۱۷۰ هزار و ۲۰۰هزار تن اعلام کرد.

با این وجود ، تولید معدن کولاهواسی(Collahuasi) طی این مدت با ۱.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۴۶ هزار و ۹۰۰ تن افزایش یافت اما همچنان کل تولید مس شیلی با افت مواجه شده است.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا