صنعت، معدن، تجارتمعدن

دستیابی آلومینای جاجرم به ۲۲ محدوده امیدبخش معدنی بوکسیت

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران (جاجرم) اعلام کرد: این شرکت طی ۱۱ ماهه امسال با بهره برداری از تکنولوژی های نوین (سنجش از دور RS ) و پی‌جویی‌های اکتشافی انجام شده، به ۲۲ محدوده امیدبخش معدنی بوکسیت دست یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تورج زارع با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت آلومینای جاجرم با هدف دستیابی به معادن بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید پودر آلومینا، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۹، در استان های مختلف ۱۶ هزار کیلومتر مربع پی‌جویی اکتشافی و ۱۰ هزار متر حفاری مغزه گیری انجام داده است.

وی ادامه داد: نتایج این پی‌جویی‌ها در حوزه بوکسیت شامل دستیابی به ۱۶ محدوده امیدبخش در استان سمنان، ۴ محدوده امیدبخش در استان فارس و ۲ محدود امیدبخش در استان کهگیلویه و بویر احمد است.

دریافت پروانه های اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به اقدامات اکتشافی این شرکت طی ۱۱ ماهه اخیر گفت: دریافت پروانه بهره برداری معدن بوکسیت دارسینوئیه (کرمان)، دریافت پروانه اکتشاف عمومی و تفصیلی معدن ناویا (در حال اکتشاف- جاجرم) و ثبت یک محدوده اکتشافی در منطقه مندون (در حال دریافت پروانه اکتشاف- دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد)، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: گواهی کشف بوکسیت در معدن بلبلوئیه (کرمان) دریافت شده و نیز پروانه بهره برداری این معدن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در حال صدور است. تهیه نقشه توپوگرافی به مساحت ۱۵۵۰ هکتار و تهیه نقشه زمین شناسی با مقیاس ۱:۱۰۰۰۰۰ به مساحت ۱۸۶۲ هکتار در معادن کرمان و جاجرم، از دیگر اقدامات است.

۱۶۶.۵ هزار متر حفاری مغزه گیری تاکنون

زارع خاطرنشان کرد: میزان حفاری های مغزه گیری در حوزه بوکسیت توسط شرکت آلومینای جاجرم از ابتدای شروع اکتشاف تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ متر است.

شرکت آلومینای ایران (وابسته به ایمیدرو)، نخستین و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در ایران است که تاکنون عمدتا با استفاده از بوکسیت معدن جاجرم در خراسان شمالی، این ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم را تولید کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا