انرژی

آبرسانی به روستاهای تهران تسریع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب تسریع آبرسانی به روستاهای استان تهران شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رحمت‌الله محمدی با بیان اینکه طرح تأمین پایدار آب شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس‌جمهوری تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی با هدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد، اظهار کرد: یک ‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ در این طرح پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی انجام‌شده است.

همچنین بخوانید

طبق اعلام وزارت نیرو، مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با اشاره به این‌که طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه شامل دو بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی شهرستان سرخه است، تصریح کرد: در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص‌یافته است.

محمدی ادامه داد: خط انتقال فاضلاب شهر دماوند به‌طول ۶.۵ کیلومتر و در اقطار ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر است که تاکنون حدود دو کیلومتر از آن اجرا شده و با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه در برخی نقاط عمق آن به ۳۰ متر می‌رسد که به‌صورت نقبی در حال اجراست.

بنا به گفته مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت کلی ۴۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دو واحد و برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر طراحی شده که واحد اول آن سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و واحد دوم آن با پیشرفت ۸۷ درصدی در مرحله اجرا قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا