بورسبورس اوراق

شاخص بورس در یک قدمی ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد قرار گرفت/ رشد قابل توجه ارزش معاملات

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۹۷۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۳۳۰میلیارد تومان در بیش از ۸۸۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۴هزار و ۳۴۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۹۹هزار و ۹۴۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۳۵۰واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۹۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۷۸واحد، آزاد شناور ۲۵۷۹۶واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۰۷۶۹ و ۳۹۰۶۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۵۴میلیون ورقه به‌ارزش ۳۲هزار و ۳۳۴میلیارد تومان در ۴۱۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، مدیریت انرژی امید تابان هور و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا