انرژی

صنعت با اعتماد به مجموعه‌های علمی در تولید تکنولوژی، از خروج ارز جلوگیری کند

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: صنعت با اعلام نیازهای فناورانه و اعتماد به مجموعه های علمی در تولید تکنولوژی از خروج ارز جلوگیری کند.

علی احمدی‌زاده در نشست با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و مدیران پالایشگاه نهم پارس جنوبی اظهار کرد: صنعت نفت و گاز می تواند با اعتماد به توان علمی داخل و اعلام نیازهای خود کمک شایانی به تولید فناوری بومی و جلوگیری از خروج ارز نماید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالا در حوزه آموزشی آمادگی راه‌اندازی مرکز آموزش نفت و گاز و انرژی را در منطقه داریم؛ این مرکز می تواند در ایجاد اشتغال اتفاقات بسیار خوبی را برای استان و منطقه رقم بزند.

همچنین بخوانید

این مسئول ضمن برشمردن برخی ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آماده همکاری با صنایع نفت و گاز هستیم و توانمندی های زیادی در نهاد علمی جهاددانشگاهی وجود دارد. این نهاد با حرکت در مرز علم و فناوری می تواند بازوی علمی-پژوهشی صنایع باشد. همچنین در حوزه محیط زیست با دارا بودن پژوهشکده بسیار توانمند و تخصصی می‌تواند در حوزه های مختلف آلودگی محیط زیست با منطقه پارس جنوبی همکاری و تعامل داشته باشد. در حوزه پزشکی نیز آماده همکاری در انجام آزمایشات تشخیص کووید۱۹ و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به ضرورت استقرار آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر گفت: ‌با توجه به وجود و تمرکز صنعت و همچنین نیروگاه اتمی بوشهر در استان، ممکن است جوامع محلی با بیماری‌های مختلف و یا سایر مشکلات درگیر شوند که با توجه به این موضوع نیاز به وجود چنین مرکز جامعی بیش از پیش احساس می شود.

احمدی‌زاده اظهار کرد:‌ با توجه به تعامل بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت در حوزه آموزش، گواهینامه‌های اعطایی دارای استانداردهای مورد تایید هستند و پیشنهاد ما این است که با تعاملات ویژه در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی و آموزش کارکنان منطقه الگوی نوینی تعریف شود.

وی یادآور شد: ‌ارائه خدمت در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و… در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پژوهش‌های کاربردی، تولید فناوری، فعالیت‌های فرهنگی-رسانه ای، افکارسنجی و مطالعات جامع، آزمایشگاه تست کووید۱۹، ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و… جزو ظرفیت‌های موجود و قابل ارائه به هم‌استانی‌های عزیز در بخش‌های مختلف اداری و غیراداری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: ‌با توجه به آلودگی‌های منطقه همجوار صنعت و جنوب استان بوشهر و بیماری‌هایی که ممکن است افراد را در آینده تهدید کند، ذخیره سلول‌های بنیادی به منزله ۳۰ سال بیمه برای شخص و خانواده او است که می تواند برای درمان بیش از ۸۰ بیماری صعب العلاج مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت اعتماد صنعت به دانشگاه افزود:‌ نباید آزمون و خطا کرده و اشتباهات گذشته را تکرار نماییم بلکه با تکمیل زنجیره از تکرار کارهایی که قبلا انجام شده بپرهیزیم.

علی احمدی‌زاده با اشاره به مسئولیت های اجتماعی نفت در منطقه تاکید کرد: آموزش های پیش از کنکور و آموزش های و توانمندسازی نیروهای بومی یکی از نیازهای منطقه است که به بالا رفتن و ارتقاء دانش و سطح منطقه و جوامع محلی می انجامد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا