انرژی

هدفگذاری آبرسانی به ۹.۳ میلیون جمعیت روستایی تا پایان دولت

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از هدفگذاری برای آبرسانی به ۹.۳ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۷ استان کشور با اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان، اظهار کرد: طرح ملی تکمیل و آبرسانی به روستاهای کشور از سال ۱۳۹۳ با اجازات مقام معظم رهبری و با برداشت از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

وی با اشاره به هدفگذاری طرح مبنی بر بهره‌مندی ۱۰.۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و پایدار گفت: با احتساب پروژه‌های این هفته از پویش #هرهفته الف ب_ایران، آبرسانی به ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

جانباز از برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به ۹.۳ میلیون نفر تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: در سال ۹۹ در قالب پویش #هرهفته الف ب_ایران آبرسانی به ۱۶۶۹ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر هدفگذاری شده بود که با احتساب پویش امروز، از این تعداد ۱۶۵۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۴۹ هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی اظهار کرد: برنامه داریم با اتفاق‌هایی که در لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق افتاد، در ادامه دولت تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد دیگری از روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند و جمعیت نهایی به ۹.۳ میلیون نفر برسد. از میان ۴۰۰ روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، ۱۶۸ روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به ۷ روستا در این پویش در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری خیران استانی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان آبرسانی شده است. این اتفاق خوبی بود که خیران به این سمت سوق پیدا کردند و برای شکل‌گیری این اقدام به طور گسترده در کشور تلاش می‌شود.

جانباز با بیان اینکه تعداد زیادی از این روستاها در چارچوب یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عمدتا در کنار تاسیسات مشترک بهره‌مند می‌شوند و با ادامه حرکت، سرعت کار بیشتر خواهد شد، افزود: حجم اجرایی عملیاتی که امروز به بهره‌برداری رسید، افزایش ظرفیت تامین به میزان بیش از ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای این روستاها انجام و بیش از ۳۵ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب محقق نشد و در زمان حاضر بیش از هزار میلیارد تومان به عوامل دست اندرکار، مهندسان مشاور،   پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکاریم؛ البته سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی را در خصوص پرداخت‌ها داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا