بین الملل

تولید نفت آمریکا بیشترین کاهش را در تاریخ خود در ۲۰۲۰ ثبت کرد

متوسط تولید نفت آمریکا ۸ درصد در ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت و به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می‌زند متوسط تولید در ۲۰۲۱ پایین‌تر و برابر با ۱۱ میلیون بشکه در روز باشد.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور به خاطر کاهش فعالیت‌های حفاری در بحبوحه قیمت پایین نفت حدود یک میلیون بشکه در روز در سال گذشته میلادی پایین آمده که بیشترین کاهش سالانه در کل تاریخ صنعت نفت این کشور بوده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

 تولید نفت خام آمریکا در ۲۰۲۰ به طور متوسط برابر با ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بود یعنی ۹۳۵ هزار بشکه در روز معادل ۸ درصد پایین‌تر از متوسط تولید ۱۲.۲ میلیون بشکه‌ در ۲۰۱۹ .

 کمتر از دو ماه پس از اینکه تولید نفت آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ به رکورد ۱۲.۸ میلیون بشکه در روز رسید، قیمت نفت سقوط کرد و باعث کاهش تولید نفت طی ماه‌های پس از آن شد، به طوری که تولید نفت آمریکا در ماه مه ۲۰۲۰ به پایین‌ترین رقم یعنی ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید.

 تولید نفت تگزاس با ۴۳ درصد بیشترین سهم تولید در آمریکا را در ۲۰۲۰ برعهده داشت ولی تولید در این ایالت هم ۴ درصد معادل ۲۰۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به متوسط ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که این رقم در سال‌ قبل از آن برابر با ۵.۰۷ میلیون بشکه در روز بود.

 بیشترین کاهش تولید در خلیج مکزیک آمریکا گزارش شده است. تولید در این منطقه ۲۴۵ هزار بشکه در روز معادل ۱۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافت و به متوسط ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید. 

 داکوتای شمالی دومین منطقه‌ای بود که بیشترین کاهش تولید را در ۲۰۲۰ ثبت کرد. تولید در این منطقه ۲۴۲ هزار بشکه معادل ۱۷ درصد کاهش یافت و به متوسط سالانه ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز رسید.

 تنها یک ایالت در آمریکا در ۲۰۲۰ افزایش تولید داشت. تولید در نیومکزیکو به خاطر دارا بودن بخشهایی از حوزه پرمین، ۱۳۳ هزار بشکه در روز معادل ۱۵ درصد افزایش یافت و به متوسط سالانه ۱.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید.

کل تولید نفت آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ تا ۱۱ میلیون بشکه در روز پایین آمد.  اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند متوسط تولید این کشور در ۲۰۲۱ هم برابر با ۱۱ میلیون بشکه در روز باشد یعنی کمتر از متوسط تولید ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۰. این اداره تولید نفت آمریکا را در ۲۰۲۲ برابر با ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند.

 انتهای پیام/۱۴

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا