انرژی

وزیر نیرو خبر داد: افتتاح چندین طرح مهم در هفته پایانی سال

وزیر نیرو گفت: هفته آینده ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در پویش هر هفته الف ب ایران از جمله وعده هایمان این بود که به ۱۶۵۰ روستا آبیاری پایدار برسیم. خوشبختانه با افتتاح دیروز هر ۱۶۵۰ روستا طرح هایشان به مدار بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

اردکانیان تصریح کرد: چند طرح بزرگ را در استان های گیلان، مازندران، تهران و قزوین با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان
واحد بخار کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ هزار مگابات در مازندران و سد نهب در استان قزوین را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از طرح های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمیعت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد. بیش از یازده هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده و تصفیه خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می کنیم از جمله که پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می دهیم و به همان میزان در عوض چاه های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب های زیر زمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

اردکانیان در مورد چالش کم آبی نیز گفت: سال آبی دارد به نیمه می رسد و در این نیمه اول، حدود ۴۰/. در کوتاه مدت و نسبت به بلند مدت ۳۰/. کاهش در مقابل آمار  سال گذشته داریم؛  امیدواریم با نزول رحمت الهی  این میزان جبران شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا