اقتصاد کلان

افزایش هزینه های جاری کشور در سال ۱۴۰۰ به مرز ۴۰ هزار میلیارد

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد و دارایی به ۳۰ هزار میلیارد در ماه، هزینه های جاری کشور اشاره و اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت و با احتساب هزینه های جاری، این رقم به مرز ۴۰ هزار میلیارد می رسد و سهم مالیات از این میزان، ناچیز است.

شهروز برزگر در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در شهرستان ملایر، ادامه داد: اخذ مالیات از مردم سخت است و ما تا زمانی که نتوانیم کشور را براساس مالیات اداره کنیم، این سختی ها وجود دارد. مأموران مالیاتی نیز به عنوان پاکدست ترین افراد در جامعه براساس قانون مالیات اخذ می کنند.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی به عنوان یک وزارت فراجناحی مشغول خدمت رسانی است، خاطرنشان کرد: اگر این وزارتخانه در حاشیه امن قرار بگیرد، کشتی اقتصادی کشور را به بهترین نحو هدایت می کند، از طرفی کشور ایران طی دو سال اخیر تحت بدترین تحریم ها قرار گرفت و مدیریت این شرایط تنها با همکاری بخش های مختلف کشور شامل بخش دولتی و خصوصی امکان پذیر است.

برزگر یادآور شد: با وجود تمامی مشکلات موجود از جمله بستن تمامی راه های دور زدن تحریم ها توسط آمریکا و یا عدم پرداخت هزینه حاصل از فروش نفت به بهانه های واهی، حقوق هیچ کارمندی به تعویق نیفتاد که این از نقاط قوت دولت فعلی است. 

فرماندار ویژه ملایر نیز از ارتقاء نمایندگی گمرک شهرستان ملایر به اداره طبق قول مساعد معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد. 

قدرت الله ولدی به ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در حوزه صادرات اشاره و اظهار کرد: این شهرستان با ۱۱ هزار هکتار باغ انگور، سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تُن انگور و بیش از ۴۰ هزار تُن کشمش تولید می کند و ۷۰ واحد فرآوری کشمش در ملایر فعال است.

وی وجود ظرفیت‌های این شهرستان به ویژه در حوزه انگور و کشمش را به اندازه یک استان دانست و گفت: طبق قول مساعد معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در سفر به ملایر، نمایندگی گمرک این شهرستان به اداره تبدیل خواهد شد و ارتقاء گمرک ملایر به عنوان یکی از مصوبات مهم این جلسه، به زودی محقق می‌شود.

وی در ادامه به شرکت بافتینه و بافتسان به عنوان تنها شرکت تأمین کننده ۹۵ درصد پارچه ماسک و لباس بیمارستانی کشور اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه این شرکت در سال جاری طی دو مرحله در شش ماهه سال و ایام دهه فجر، در هر مرحله با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و حمایت برای بخشودگی جرائم واحدی با این حجم از تولید در سطح کشور نیازمند حمایت جدی است.

در ادامه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به مشکلات و مطالبات این حوزه در سطح استان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی این شهرستان برای جبران خسارت کرونا از درخواست‌های رئیس اتاق اصناف ملایر بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز در ادامه به مشکلات و نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف شهرستان اشاره و بیان کرد: طرح سیلیکو منگنز لوتوس آدلی با ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی که اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، نیازمند تأمین نقدینگی با مبلغ شش میلیارد تومان است.

کامران زنگنه خاطرنشان کرد: جواز تأسیس و بهره‌برداری به طرح توسعه شرکت معادن سرمک به علت قرار گرفتن در منطقه حفاظت شده، داده نمی‌شود که نیازمند پیگیری و رفع این مشکل است.

وی همچنین خواستار رفع مشکل تعهد ارزی برای واحدهای فرآوری کشمش، بخشودگی جریمه شرکت فروسیلیس آذرخش، بدهی ارزی شرکت شمش منیزیم غرب پارس و اختصاص تسهیلات با نرخ سود کم بهره به واحدهای فعالی از جمله مبل و منبت، خیاطان و خبازی‌ها و رفع مشکل توقف بیمه قالیبافان شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا