بین الملل

تولید نفت عراق در دومین ماه سال جاری میلادی ۱.۶ درصد افزایش یافت

تولید نفت فدرال و نفت منطقه کردستان عراق هر دو نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته‌اند و این کشور در حال حاضر بالاتر از سهمیه‌اش طبق قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اس پی گلوبال پلتس، سازمان بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه فوریه که شامل تولید از منطقه نیمه مختار کردستان هم می‌شود، ۱.۶ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و بالاتر از سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک‌پلاس بوده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 اطلاعات سومو نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ۳.۸۶۸ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تولید داشت که بالاتر از ۳.۸۰۷ میلیون بشکه در روز تولید شده در ماه ژانویه و ۳.۸۵۷ بشکه در روز سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس بوده است.

 تولید نفت فدرال و نفت منطقه کردستان عراق هر دو نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته‌اند.

 تولید نفت فدرال عراق ۱.۲ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته و به ۳.۴۲۹ میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که تولید در منطقه کردستان با ۴.۸ درصد افزایش به ۴۳۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

 عراق در کل سال ۲۰۲۰  در بحبوحه قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی در کشور، نتوانست به قرارداد اوپک ‌پلاس پایبند بماند که باعث پیچیده شدن تلاش‌های این ائتلاف برای متعادل کردن بازار نفت می‌شد.

 صادرات نفت عراق در ماه فوریه ۴ درصد افزایش یافت و به ۳.۳۹۵ میلیون بشکه در روز رسید. صادرات نفت فدرال عراق با ۳.۲ درصد افزایش ۲.۹۶ میلیون بشکه در روز و صادرات نفت از منطقه کردستان با ۹.۶ درصد افزایش ۴۳۵ هزار بشکه در روز گزارش شده است.

 انتهای پیام/۱۸

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا