صنعت، معدن، تجارت

تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا بیشترین سقوط از سال ۱۹۹۷ را تجربه کرد

براساس اطلاعاتی که توسط دفتر آمار ملی انگلیس منتشر شد، صادرات و واردات از این کشور به اتحادیه اروپا در ژانویه یعنی اولین ماه روابط تجاری جدید پس از برگزیت شاهد کاهش شدیدی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشتودی، براساس اطلاعاتی که روز جمعه توسط دفتر آمار ملی انگلیسONS  منتشر شد، صادرات و واردات از انگلیس به اتحادیه اروپا در ژانویه یعنی اولین ماه روابط تجاری جدید پس از برگزیت شاهد کاهش شدیدی بود.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این داده ها همچنین نشان داد که صادرات کالاهای انگلیس به اتحادیه اروپا، به استثنای طلای غیرپولی و سایر فلزات گرانبها در ژانویه ۴۰.۷ درصد و واردات ۲۸.۸ درصد سقوط کرد.

به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، این ارقام “بزرگترین” سقوط ماهانه از زمان شروع ثبت ارقام در سال ۱۹۹۷ محسوب می شود.

این دفتر قبلاً هشدار داده بود که بحران ویروس کرونا، تشخیص میزان تاثیر برگزیت و قوانین جدید گمرکی روی تجارت انگلیس را در داده های ماه ژانویه دشوار می کند.

با این حال، علائم و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این تجارت در ابتدای سال آسیب دیده است.

در بیانیه دفتر آمار ملی انگلیس آمده است: شواهد خارجی نشان می دهد که علت کندی تجارت کالا در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ می تواند اختلال ناشی از پایان دوره انتقال برگزیت باشد.

بر اساس این گزارش، شرکت ها پیش از پایان دوره گذار برگزیت در حال ذخیره سازی بودند و ممکن است به جای خرید کالاهای جدید در ژانویه از ذخیره خود استفاده کرده باشند.

داده های رسمی روز جمعه نشان داد که اقتصاد انگلیس در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر با رکود شدید ۲.۹ درصدی روبرو شده است چرا که این کشور درپی شیوع ویروس جدید کرونا باز هم مجبور به تعطیلی کسب و کارها شده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا