امور زیربناییراه و ساختمان

تمام راه‌های مواصلاتی استان تهران باز است/ هیچ مسافری در راه نماند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: در حال حاضر پس از بارش شدید برف و باران و بروز کولاک در مناطقی، تمام راه‌های استان تهران باز است.

حیدر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان تهران اظهار داشت: از ۴۸ ساعت گذشته بارش برف و باران در استان تهران آغاز و بارش برف را در محور فیروزکوه، دماوند، هراز، پردیس، شمیرانات و بخش‌هایی از جاده امام‌زاده داود داشتیم که بارش برف در نقاطی مانند محور هراز به ارتفاع یک و نیم متری رسید.

وی ادامه داد: عوامل راهداری از دقایق اولیه بارش برف و باران در مناطق حضور داشتند و توانستند مسیرهای مواصلاتی را در زمان بارش برف و باران مدیریت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به شدت بوران و کولاک در گردنه گدوک و گردنه امامزاده هاشم در محور هراز گفت:‌ شدت کولاک در این دو منطقه به حدی بود که به فاصله دو متری قابل دید نبود و با توجه به شرایط بسیار حاد بارش برف و باران سریعا تصمیم به انسداد این محور گرفتیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محوری از استان تهران مسدود نیست گفت: در حال حاضر تمام محورها، محورهای ورودی و خروجی و مواصلاتی استان تهران از جمله محور هراز، فیروزکوه، تهران – شمال، تهران –  قم ، تهران – ساوه و … مسدود نیستند.

وی با بیان اینکه شدت بارش برف و باران از ساعات ۱۷ و ۱۸ روز گذشته شدت یافت و تا ساعت هشت صبح امروز ادامه داشت گفت:‌ همواره از مردم خواسته‌ایم که به توصیه‌های سازمان هواشناسی، پلیس راه و سازمان راهداری توجه کنند و در این شرایط سفر را به روز دیگری موکول کنند و وسایل گرم کننده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

نوروزی افزود: هر چند بارش باران دست خداست و هر آن ممکن است شاهد نزولات آسمانی باشیم اما طبق گزارش ‌هواشناسی فعلا بارش به این شدت نخواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه در این ساعات شدت بارش برف و باران مسافر در راه مانده در محورهای مواصلاتی استان تهران نداشتیم گفت: پس از شدت گرفتن بارش تصمیم گرفتیم از سمت تهران جاده را از فیروزکوه و از سمت مازندران از پل سفید مسدود اعلام کنیم همچنین از آبعلی از سمت تهران و از آمل از سمت مازندران جاده بسته اعلام شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا