ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چرا مدیریت را به دست پیرمردها می‌دهید بعد می‌گویید به ما میدان بدهید؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هرم جمعیتی کشور ما جوانان هستند، چرا مدیریت را به دست پیرمردها می‌دهید بعد می گویید به ما میدان بدهید؟ اگر اعتقاد بر این است که جوانان توانمند هستند و عده‌ای به صندلی‌ها چسبیدند و به جوانان میدان نمی‌دهند، مسئولیت را به آن‌ها ندهید.

محمدجواد آذری‌جهرمی صبح یکشنبه ۲۴ اسفندماه در همایش هیئت‌های اندیشه‌ورز جوانان استان همدان، با بیان اینکه اگر می‌خواهید به افکار جوانان مراجعه شود باید ببینید چه کسی این ویژگی‌ها را دارد، تأکید کرد: نباید پیشینیان را زیرسوال برد چراکه آنها هم تجربیات و تخصص خود را دارند و این تجربیات ارزشمند است اما در عصر جدید که بزرگترین ظرفیت ما جوانان هستند، باید از این ظرفیت استفاده کرد.

آذری‌جهرمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان را رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست کلی مورد تأکید قرار داده‌اند و در انتخاب ائمه جمعه و سازمان های مرتبط با ایشان از ظرفیت جوانان استفاده کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با بیان اینکه چالش‌ها با شیوه‌های خلاقانه باید حل شود، مطرح کرد: اگر چالش داریم، ظرفیت‌هایی هم داریم و اگر ترس را کنار بگذاریم و شجاعت داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: همدان به عنوان پایتخت تمدن ایران همواره درخشیده و  یکی از خصلت‌های این استان وجود دانشمندان جوان است و در عصر حاضر نیز شهدایی مانند شهید همدانی داشته است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما جوانان هستند و سفارشم این است که هیئت اندیشه‌ورز جوان به صورت حداکثری در سراسر استان مورد حمایت جدی قرار گیرد، گفت: اعتقاد ما این است در هر عرصه‌ای اگر قرار باشد پیشرفتی حاصل شود نیاز به سرمایه اجتماعی دارد.

سیدسعید شاهرخی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ما جوانان هستند و تلاش کردیم به صورت مستمر با اقشار مختلف جامعه ارتباط داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به جوانان و بانوان از روز اول در دستور کار بوده و سعی کردیم از ظرفیت بانوان در عرصه مدیریتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه باید امید وجود داشته باشد و تحریم ها و فشارهای حداکثری برای این است که امید را از مردم بگیرد، مطرح کرد: مطالبه گری خیلی خوب است، در جمع ائمه جمعه عرض کردم مطالبه گری فرصت است اما عده‌ای فقط مطالبه‌گری می کنند و کاستی‌ها را می‌گویند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان استفاده شود، اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن انگیزه و حس امید باشد، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کند به طوریکه پیروزی‌های بزرگ جهان اسلام برای جوانان بوده و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه خدا را شاکریم جوانان در این استان دیده می‌شوند، تصریح کرد: جمعیت جوان استان همدان ظرفیتی است که باید از آن استفاده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز جوان یک سوی قضیه است و باید از این ثروت استفاده شود که خوشبختانه این کار در استان آغاز شده ‌و این افراد در مسئولیت‌های متنوع مشغول خدمت هستند اما باید بیشتر از این باشد.

عضو هیئت اندیشه‌ورز جوان استان همدان نیز با بیان اینکه جوانان فرصت‌های پنهان جامعه هستند و کشف آنها موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد، گفت: جوانان جویای مشارکت بوده و باید احساس کنند که مسئولان برای تصمیمات آنها ارزش قائل هستند.

دکتر اسماعیل همتی‌ازندریانی با بیان اینکه نسل جوان مهمترین سرمایه نیروهای انسانی جوامع هستند، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی نقش مهمی در توسعه اجتماعی به ویژه در جامعه‌ جوان کشور دارد و یکی از عوامل مؤثر مشارکت جوانان است به طوریکه جوانان با حضور در جامعه انواع کُنش‌های اجتماعی را خواهند داشت و اجتماعی شدن تنها یک رهیافت برای توسعه پایدار نیست بلکه هدف توسعه پایدار است.

مشاور جوان رئیس دانشگاه بوعلی سینا در رابطه با مشکلات جوانان توضیح داد: کمبود امید و اعتماد به نفس از چالش‌های جوانان است و برای ایجاد امید باید در نظام‌های مختلف کشور اصلاحات اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تحصیل، فراغت، هویت، اشتغال، ازدواج، مشارکت و آسیب‌های اجتماعی از دیگر دغدغه‌های نسل جوان است و برای حل این مشکلات باید یک نگرشی سیستمی و با برنامه داشت چراکه جوانان می‌توانند موتورمحرک جامعه باشند.

همتی‌ازندریانی با بیان درخواست‌هایی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما نیازمند ایجاد زیرساخت ارتباطی برای کسب و کارهای اینترنتی، شناخت الگو و الگوسازی با شاخصه‌های ایرانی- اسلامی، گسترش زیرساخت ارتباطی برای مناطق محروم، اینترنت ارزان برای دانشجویان مدیریت و کنترل فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه بسته‌های حمایتی برای پژوهشگران هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا