ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وظیفه اصلی NIX باید جلوگیری از انتشار اطلاعات سازمان‌ها باشد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره اهمیت حریم خصوصی تاکید کرد: در حادثه‌ای که در وزارت بهداشت و ثبت احوال در انتشار هویت‌ها رخ داد، مشکل بی‌دقتی از طرفین بود، اما NIX هم باید جلوگیری از انتشار اطلاعات را وظیفه اصلی خود بدانند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدابوالحسن فیروز آبادی در بیستمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی با بیان اینکه بین شورای عالی فضای مجازی و شورای اجرایی فناوری دولت یک همکاری شکل گرفته است، گفت: تمام قوای کشور به دنبال این بودند که دولت الکترونیکی و خدمات دولت افزایش پیدا کند و به تحول دیجیتال در کشور نزدیک شویم و ما از این فرصت استقبال کردیم و اکنون شاهد شکل‌گیری یک کارگروه موفق درحوزه دولت الکترونیکی هستیم. آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد که همه چیز در حد صحبت نبوده و به مصوبه رسیده و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر توسعه شبکه‌ای شدن خدمات دولت الکترونیک برای شتاب در تحول دیجیتالی در کشور، گفت: مرکز ملی فضای مجازی کشور نه تنها بر تعامل پذیری دولت به دولت تاکید دارد بلکه به دنبال تعامل پذیری دولت به کسب و کار و دولت به شهروندان برای ایجاد انسجام لازم میان دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در حوزه الکترونیک به صورت شبکه‌ای است.

همچنین بخوانید

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا