صنعت، معدن، تجارت

نیروگاه‌های خورشیدی آمریکا تا سال ۲۰۳۰ چهار برابر می‌شود

انجمن صنایع انرژی خورشیدی ایالات متحده (SEIA) پیش بینی کرد تاسیسات نیروگاه های خورشیدی در این کشور به دلیل تمدید یارانه کلیدی این صنعت در اواخر سال گذشته و تقاضای شدید برای انرژی پاک و بدون کربن، تا سال ۲۰۳۰ چهار برابر خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، انجمن صنایع انرژی خورشیدی ایالات متحده (SEIA) پیش بینی کرد تاسیسات نیروگاه های خورشیدی در این کشور به دلیل تمدید یارانه کلیدی این صنعت در اواخر سال گذشته و تقاضای شدید برای انرژی پاک و بدون کربن، تا سال ۲۰۳۰ چهار برابر خواهد شد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این انجمن با استناد به گزارشی که به طور مشترک با “وود مکنزی” صادر کرد، گفت: نیروگاه های خورشیدی در ده سال آینده ۳۲۴ گیگاوات (GW) به ظرفیت برق خود اضافه خواهند کرد.

این رقم بیش از سه برابر ظرفیت تقریبا ۱۰۰ GW نصب شده در سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت ۳۲۴ گیگاواتی انرژی خورشیدی برق کافی برای تأمین نیرو برای حدود ۶۰ میلیون خانه یا حدود ۴۰ درصد خانه های این کشور را تولید می کند.

این چشم انداز از طرفی منعکس کننده تقاضای قوی از سوی شرکت های برق است که به دنبال دستیابی به اهداف کاهش گازهای گلخانه ای هستند و از طرف دیگر کاهش هزینه های این فناوری را نشان می دهد که بازار تأسیسات خورشیدی خانگی را تقویت کرده است.

این در حالی است که فقط ۳ درصد برق ایالات متحده از خورشید تولید می شود، اما انجمن صنایع انرژی خورشیدی ایالات متحده امیدوار است که طی دهه آینده به ۲۰ درصد برسد.

تاسیسات سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹.۲ گیگاوات رسید که رکورد سالیانه این صنعت محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا