اقتصاد کلان

کوچک شدن سبد خرید آجیل و خواربار در شب عید قم

رئیس اتحادیه خواربار فروشان قم گفت: باتوجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها قدرت خرید مردم بخصوص در ایام عید بشدت کاهش یافته‌است.

سیدحسین آقاحسینی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: توان خرید مردم در ایام نوروز امسال به نسبت سال‌های گذشته به دلیل افزایش چنددرصدری قیمت‌ها خیلی کمتر شده‌است، لذا اگر شما سال قبل یک کیلو آجیل خرید داشتید امسال با لحاظ قیمت‌های سرسام‌آور این خشکبار شاید با زحمت زیاد تنها قادر به خرید نیم‌کیلو و یا کمتر از آن باشید و در بین خشکبار نیز قدرت خرید مردم در اغلب موارد کفاف تخمه آفتابگردان را بدهد.

وی افزود: مردم برای خرید آجیل اکثرا به صورت جزئی خرید می‌شود، برای مثال یک کارتون کشمش در سال‌های قبل حدود ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت اما امسال به ۴۰۰ هزار تومان نیز رسیده‌است.

همچنین بخوانید

رییس اتحادیه خواربار فروشان قم باتوجه به شیوع کرونا و آسیب‌دیدگی مشاغل خاطرنشان کرد: سیطره کرونا بر بازار کار مشاغل نیز هجوم آورد و در این بین کمک‌های مالی نیز از طرف دولت مهیا شد اما به قدری مبلغ این وام‌ها کم بود که هیچ استقبال شایان ذکری از آن شد.

آقاحسینی درخصوص تفاوت قیمت‌ها گفت: از طرفی قدرت خرید مردم بشدت پایین آمده از طرفی فروشنده نیز تمایل به نگهداری اجناس خود ندارد و هردوطرف را تحت‌الشعاع قرار داده و هیچ راه گریزی برای مردم باقی نگذاشته‌است، امید است با اتخاذ تدابیر مناسب و عالمانه شرایط و سطح زندگی در جامعه کنونی بهبود پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا