امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مردم اردبیل نگران عرضه گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان نباشند

اردبیل – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با جوجه‌ریزی انجام شده در اسفندماه مردم استان اردبیل نباید نگران عرضه گوشت سفید در ماه مبارک رمضان باشند.

همچنین بخوانید

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اسفندماه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که ۵۰ درصد ظرفیت نیاز استان را شامل می‌شود که همچنان این جوجه‌ریزی ادامه دارد و امیدواریم در ۱۵ روز آینده به شکل کامل نیاز بازار در ماه مبارک رمضان تأمین شده و کم و کاستی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تولید مرغ گوشت در استان در ۵۱۰ واحد در حال انجام است، تصریح کرد: بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بهمن ماه انجام شده بود که ما امروز نتیجه آن را در کشتار ۲ برابری نسبت به ایام سابق در آستانه سال نو شاهد هستیم به طوری‌که ۲.۵ برابر نیاز استان اردبیل گوشت سفید به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سرانه مصرف استان را روزانه ۸۰ گرم به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: کشتار امروز بیش از ۲۰۰ تن بوده و ما سقف تولیدمان را در ایام پایانی سال تا ۲ برابر افزایش دادیم.

نیکشاد به استقرار اکیپ ویژه جهاد کشاورزی بر مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: روزانه و از ساعت پنج عصر تا شش صبح، چهار اکیپ سازمان جهاد کشاورزی بر کشتار روزانه نظارت می‌کنند تا مرغ کشتار شده با کیفیت مناسب و از طریق ماشین‌های یخچال‌دار به سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل شود تا عملیات توزیع در شبکه‌ها و فروشگاه‌ها به انجام برسد.

وی به مردم اطمینان خاطر داد که به قیمت مصوب مرغ در میادین و فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد و حتی در تعطیلات عید این امر متوقف نخواهد شد.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به اندازه کافی مرغ در کشتارگاه‌ها به صورت روزانه کشتار و تحویل بازار می‌شود و ما هیچ مشکلی را در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: مردم با خیال راحت خرید روزانه و هفتگی خود را انجام دهند و از خریدهای اضافی پرهیز داشته باشند چرا که به اندازه کافی مرغ کشتار روزانه تحویل فروشگاه‌ها و مجموعه‌های عرضه می‌شود.

تولید ۱۷۰ هزار تن سیب قرمز در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به آخرین وضعیت توزیع میوه شب عید نیز اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید استان در سیب قرمز ۱۷۰ هزار تن است که با کیفیت مناسب در باغات استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

نیکشاد بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی متولی تولید است و ما امسال هیچ نقشی را در عرضه به بازار و قیمت‌گذاری نداریم و ستاد تنظیم بازار قیمت سیب و پرتقال را اعلام کرده و بر همین اساس توزیع آن از دیروز آغاز شده است.

وی اظهار کرد: به اندازه کشش بازار ما توان عرضه سیب مورد نیاز را داریم و هفت هزار تن سیب در سردخانه‌های مشگین‌شهر وجود دارد که با کیفیت مناسب در حال عرضه است.

نیکشاد تصریح کرد: ما حتی فراتر از نیاز استان قادر هستیم نیاز بازار سایر استان‌ها را نیز تأمین کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.‌

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا