بین الملل

آسیا ۹۰ درصد رشد تقاضای نفت جهان را به خود اختصاص خواهد داد

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد تقاضای نفت خام ظرف ۲ سال آینده به سطح قبل از پاندمی خواهد رسید و بیشترین رشد تقاضا از سوی آسیا رقم خواهد خورد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد تقاضای نفت خام ظرف ۲ سال آینده به سطح قبل از پاندمی خواهد رسید و بیشترین رشد تقاضا از سوی آسیا خواهد بود.

علی‌رغم گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه تقاضای نفت خام در سال ۲۰۱۹ و قبل از پاندمی کرونا به بالاترین سطح خود رسیده است، گزارش جدید آژانس نشان می‌دهد این گمانه‌زنی‌ها درست نیست و تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۶ به رشد خود ادامه خواهد داد.

این گزارش نشان می‌دهد در صورتی که تقاضای نفت با همین نرخ کنونی در آسیا رشد کند، تا سال ۲۰۲۳ از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.

در حالی که ممکن است تقاضای نفت خام در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به علت وضع محدودیت‌های ترافیکی و مسافرتی فعلاً به سطح قبل از پاندمی بازنگردد، اما تقاضا در کشورهای در حال توسعه و مصرف‌کننده بزرگ جهان، چین، مهمترین عامل رشد آن خواهد بود.

بنابراین آژانس در گزارش جدید خود اعلام کرد که کشورهای آسیایی در ۵ سال آینده ۹۰ درصد رشد تقاضای نفت خام جهان را رقم خواهند زد.

اما تا سال ۲۰۳۰ با گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان، تقاضای نفت خام کاهش خواهد یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا