صنعت، معدن، تجارت

صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد

صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.

همچنین بخوانید

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما؛ آذر امسال انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار با اعلام میزان تولید و مصرف مداد و دفترچه مشق در کشور، خواستار صادرات مازاد مصرف شدند.

همچنین بر اساس نامه مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرپرست وقت این وزارتخانه، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس واحدهای تولیدی با مشکل تأمین نقدینگی و فروش مواجه شدند و انبار محصولات آن‌ها مملو از جنس شده است.

ستاد تنظیم بازار نیز اعلام کرده که سرانه مصرف ماهانه مداد و دفترچه مشق به ترتیب دو میلیون و ۵۰۰ هزار قراص و ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون جلد است، اما توان تولیدی اعضای انجمن و سایر تولیدکنندگان ۱۰ میلیون قراص و ۶۰۰ میلیون جلد است.

از همین رو بود که اخیراً وزیر صمت به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد تا اطلاع ثانوی واحدهای تولیدی می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات به صادرات مداد و دفترچه مشق اقدام کنند؛ اما در صورت مواجهه با کمبود این اقلام در بازار مراتب بعدی برای ایجاد محدودیت‌های جدید اعلام خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا