بین الملل

حکمرانی چین در صادرات محصولات پالایشگاهی در آسیا اقیانوسیه

افزایش سریع ظرفیت پالایش چین باعث شده که این کشور در صادرات محصولات پالایشگاهی در منطقه آسیا و اقیانوسیه (آپاک) حکمرانی کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، افزایش سریع ظرفیت پالایش چین باعث شده است که این کشور در صادرات محصولات پالایشگاهی، در منطقه آسیا و اقیانوسیه (آپاک) حکمرانی کند.

صادرات محصولات پالایشگاهی چین به ویژه به استرالیا که در آن نگرانی‌هایی در مورد اختلال در زنجیره تأمین، در حال افزایش است، شدت گرفته است.

داده‌های اداره گمرک چین نشان می‌دهد صادرات محصولات پالایشگاهی چین به استرالیا، از تنها چند هزار تن در سال ۲۰۱۱ به ۳۰۰ هزار تن در انتهای سال گذشته رسیده است.

با توجه به اعلام تعطیلی ۲ پالایشگاه از ۴ پالایشگاه بزرگ استرالیا، به نظر می‌رسد وابستگی این کشور به واردات محصولات پالایشگاهی از چین ادامه داشته باشد.

جولیه تورگرس‌راد، تحلیل‌گر رایستاد انرژی، می‌گوید: عامل اصلی اینکه چین به منبع بزرگی برای واردات محصولات پالایشگاهی تبدیل شده است، رشد سریع ظرفیت پالایشگاه‌های این کشور در کنار رشد کند تقاضای داخلی در بلندمدت است.

بازگشایی پالایشگاه‌های جدید با پیچیدگی بالا در چین باعث شده است پالایشگاه‌های رقیب در منطقه آسیا اقیانوسیه که از تکنولوژی قدیمی‌تری بهره‌مند بوده و با حاشیه سود اندکی کار می‌کنند، توان رقابت نداشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا