صنعت، معدن، تجارت

واردات در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت

وزیر صمت از کاهش ۱۰ میلیارد دلاری حجم واردات کشور در سال گذشته و هدایت بخشی از آن به سمت تولید داخل خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره شعار امسال گفت: از مقام معظم رهبری بابت نامگذاری امسال به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها سپاسگزاری می‌کنم. ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان نام سال‌ها انتخاب می‌کنند. بخصوص ۳ سال اخیر که به تولید توجه‌ای ویژه شده است.

وی افزود: وزارت صمت در کنار وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی برای تولید گام بر می‌دارند؛ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار از حجم واردات کشور را کاهش دادیم که بخشی از آن به سمت تولید داخل رفت و این روند را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش عمده‌ای از واردات ما کالاهای واسطه‌ای برای تولید است و ۵۰ درصد واردات سال گذشته نیز از محل صادرات و با استفاده از سامانه نیمای بانک مرکزی انجام شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه امسال مسیر سرمایه گذاری در تولید را هموارتر می‌کنیم گفت: بخشی ازمانع زدایی ها به لغو قوانین بر می‌گردد؛ سال گذشته برخی قوانین مخل تولید را به مجلس ارائه دادیم. کمیسیون‌های تخصصی مجلس همکاری خوبی با وزارت صمت داشتند.

وی درباره حمایت از تولید گفت: امسال قرار است معادن را فعال‌تر کنیم. از همین رو در پایان ماه جاری ۴ تا ۵ هزار معدنی که کارهای اداری صدور مجوز آن انجام شده ولی افراد آن را فعال نکرده اند آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم که هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صنعتی ایران در سال ۹۹ را ۷.۵ درصد عنوان و اظهار کرد: روابط وزارت صمت با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و صنعتگران افزایش خواهد یافت و امسال به دنبال رونق تولید هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا