بورسبورس اوراق

رشد ۱۸۴۷ واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات نخستین روز معاملاتی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ با وجود پابرجا بودن صف‌های فروش، ۱۸۴۷ واحد رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۳۳۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۶۲میلیارد تومان در بیش از ۶۱۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و ۸۴۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۹هزار و ۵۵۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا، پالایش نفت تهران و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۸۰واحد، کل (هم‌وزن) ۲۰۲۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۳۱۸واحد، آزاد شناور ۲۷۱۸واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۸۶۰ و ۱۹۸۰واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۴۹۹میلیارد تومان در ۳۰۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۳۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و توزیع دارو پخش شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا