امور زیربناییراه و ساختمان

ورود اولین کشتی حامل کالای اساسی در سال جدید به بندر چابهار

معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین کشتی حامل کالای اساسی در سال جدید به بندر چابهار خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، حسین شهدادی معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین کشتی حامل کالای اساسی در سال جدید به بندر چابهار خبر داد و اظهار داشت:این کشتی که حامل ۶۵ هزار تن گندم وارداتی است، چهارم فروردین ماه در بندر چابهار پهلوگیری و بلافاصله عملیات تخلیه محموله مذکور جهت انتقال به بازارهای هدف داخلی آغاز شده است.

حسین شهدادی به استقرار تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری و ظرفیت پهلوگیری شناورهای تا آبخور ۱۶ متر در بندر چابهار اشاره داشت و تاکید کرد: آمادگی پهلودهی و ارائه خدمات به  انواع شناورها و تخلیه و بارگیری گروه‌های مختلف کالایی به صورت ۲۴ ساعته  و با میانگین نُرم روزانه تخلیه ۱۳ هزارتن کالای فله، وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین ناوگان حمل و نقل زمینی توسط ارگان های مربوطه، بندر چابهار نقش بسیار مهمی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، کاهش هزینه صادرات و ترانزیت کالا خواهد داشت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا