بین الملل

احتمال تعدیل نیروی بیشتر لوفت هانزا در سوئیس

مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در گفتگو با یک روزنامه سوئیسی اعلام کرد که واحد سوئیس این شرکت آلمانی احتمالاً باز هم در سه ماهه دوم تعدیل نیرو خواهد داشت چرا که موج جدید همه گیری کرونا مسافرت های هوایی را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در گفتگو با یک روزنامه سوئیسی اعلام کرد که واحد سوئیس این شرکت آلمانی احتمالاً باز هم در سه ماهه دوم تعدیل نیرو خواهد داشت چرا که موج جدید همه گیری کرونا مسافرت های هوایی را به شدت کاهش می دهد.

در اکتبر سال گذشته میلادی، واحد سوئیس لوفت هانزا از کاهش فرسایشی ۱۰۰۰ شغل طی دو سال خبر داد. این شرکت اکنون حدود ۹۰۰۰ پرسنل دارد.

همچنین بخوانید

دیتر ورانکس گفت: از ۱۰۰۰ شغل اعلام شده ما ۵۰۰ شغل را تا پایان سال ۲۰۲۰ کاهش دادیم. اینکه چه تعداد تعدیل نیروی بیشتر خواهیم داشت، چیزی است که من فقط در سه ماهه دوم می توانم پاسخ دهم. ما در حال تحلیل هستیم.

این شرکت مانند بیشتر شرکت های فعال در صنعت گردشگری و مسافرت، انتظار سفرهای تجاری کمتری را در آینده دارد چرا که شرکت ها حتی پس از پایان بحران ویروس کرونا، احتمالاً از کنفرانس ویدیویی بیشتر از سفرهای حضوری استفاده خواهند کرد.

ورانکس گفت: تضمین اعتبار دولت سوئیس به میزان ۱.۵ میلیارد فرانک سوئیس (۱.۶۰ میلیارد دلار) برای این شرکت فعلاً کافی است.

وی پیش بینی کرد که این تجارت در تابستان به ۶۵ درصد از سطح قبل از شیوع همه گیری باشد.

این شرکت هواپیمایی قصد دارد از ماه آوریل طرح کارت های دیجیتال آزمایش منفی کرونا و واکسیناسیون را در مسیر هوایی زوریخ- لندن به طور آزمایشی اجرا کند، اما امیدوار است که حتی کسانی که واکسینه نشده اند نیز بتوانند پرواز را ادامه دهند چرا که بسیاری از افراد مایل به تزریق واکسن هستند اما هنوز فرصتی برای آن پیدا نکرده اند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا