امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخریب و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهید

اراک- مدیر اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مردم تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

همچنین بخوانید

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تشدید نظارت‌ها و حفاظت‌ها از اراضی کشاورزی استان مرکزی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: متأسفانه هر ساله نه تنها در استان مرکزی بلکه در تمامی استان‌های کشور فعالیت افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها در ایام تعطیلات نوروزی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ اراضی کشاورزی استان دارد و خوشبختانه تاکنون با همکاری دستگاه قضا، دادستانی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان با این افراد سودجو برخوردهای قاطع و قانونی صورت گرفته و از تصرف اراضی کشاورزی جلوگیری صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مشاهده تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ و یا با تماس با واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تأمین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، گفت: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید مقدم بر سایر سیاست‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی یگان‌ها باشد تا هزینه‌های اجتماعی اقدامات حفاظتی کاهش یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ضمن هشدار به متخلفان در پایان بیان کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع بوده و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا