بانکبانک و بیمه

بانک اقتصاد نوین وارد بازی نرخ شکنی نمی‌شود


جشن شانزده سالگی بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی ایران، با حضور بنیان‌گذار، اعضای هیات مدیره، کارکنان و مدیران عامل شرکت‌های وابسته این بانک برگزار شد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، در این مراسم مهندس محمد صدرهاشمی‌نژاد بنیان‌گذار این بانک به توصیف فضای حاکم بر نظام بانکی پیش از آغاز به کار بانک‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: تاسیس بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور و به دنبال آن سایر بانک‌های غیردولتی، آغازی برای تحول در اقتصاد کشور و کارآفرینی خصوصا در بخش خصوصی شد. 

وی گفت: کمتر پروژه ملی را می‌توان یافت که در طی سال‌های گذشته بدون حمایت بانک‌های غیر دولتی به سرانجام رسیده باشد. مهندس صدرهاشمی‌نژاد به خوشنامی بانک اقتصادنوین در شانزده سال فعالیتش اشاره کرد و گفت: اقتصادنوین به عنوان سالم‌ترین، خوشنام ترین و شفاف ترین بانک در شبکه بانکی در طی این سال‌ها، با وجود فراز و نشیب‌های بسیار توانسته خود را به عنوان بانکی قانون مدار معرفی کند که مشتریان اهمیت کسب این عنوان را درک می‌کنند و برای آن ارزش قائلند.
وی با اشاره به قانون گریزی برخی بانک‌ها در سیستم بانکی گفت: بانک اقتصادنوین در طی سال‌های فعالیت خود همواره به قوانین و مقررات پاییند بوده و هیچگاه وارد رقابت با برخی بانک‌های قانون گریز برای نرخ شکنی نشده و نخواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک با عزم و اراده‌یی که در کلیه همکاران بانک اقتصادنوین وجود دارد، قله‌های ترقی، موفقیت و پیشرفت به سرعت طی خواهند شد و خوشنامی و اعتبار همچنان بر تارک این بانک خواهد درخشید. 
در این مراسم، نصرت‌الله روشن ضمیر سرپرست و عضو هیات مدیره بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی، ضمن تبریک شانزدهمین سالگرد تاسیس این بانک و تشکر از خدمت صادقانه کارکنان گفت: بانک اقتصادنوین برند خوب و ماندگاری در سیستم بانکی است و این به برکت مدیران باتجربه و کارکنان بسیار خوب و تأثیرگذار حاصل شده است. وی با اشاره به تاثیر به سزای بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور در نظام بانکی گفت: نظام بانکی خصوصی به پرچمداری بانک اقتصادنوین در طی سال‌های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است و توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.
روشن ضمیر اظهار داشت: سهم سپرده‌های نزد بانک‌های خصوصی در پایان سال گذشته از مرز ۷۰ درصد عبور کرد که این عدد نشان دهنده اعتماد مشتریان به این بانک‌ها است. 
وی همچنین گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، شاخص‌های عملکردی بانک اقتصادنوین در بخش درآمدهای غیرمشاع مثبت بوده که این روند در چهار ماهه نخست سال جاری نیز استمرار داشته است، به طوری که میزان ضمانت‌نامه‌های صادره توسط این بانک در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۸۰ درصد سال ۹۵ بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا