اقتصاد کلان

سیستان و بلوچستان رتبه نخست توزیع عادلانه منابع در کشور را دارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیستان و بلوچستان در مقایسه با استان‌های دیگر با وجود منابع محدود در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی کشور رتبه نخست در توزیع عادلانه این منابع را دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی محمدباقر نوبخت ۱۶ فروردین ماه در حاشیه افتتاح همزمان پنج پروژه عمرانی فرمانداری‌های نیمروز و فنوج، مجموعه فرهنگی آموزشی ورزشی بانوان هامون و نیمروز و محور و پل بزرگ افضل‌آباد افزود: جمهوری اسلامی ایران سرزمینی پهناور با ظرفیت اقتصادی بزرگ بوده و هم‌اینک رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان در شرایط محاصره کامل اقتصادی را داراست.

 وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌های علم و فناوری جزو چند کشور محدود و معدود جهان است افزود: ایران اسلامی هم در دل ذره اتم و هسته آن نفوذ داشته و انرژی‌اش را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و هم در فضا ماهواره‌های جهانی حضور دارد.

همچنین بخوانید

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ظاهرا از مشکل کم‌آبی رنج می‌برد اما به لطف خداوند روی منابع عظیمی از آب در زیر زمین قراردارد تصریح کرد: با دستیابی به آب‌های ژرف و عمیق  می‌شود آن‌ها را به خدمت مردم در آورد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در کنار خلیج‌فارس و دریای عمان قراردارد تاکید کرد: خوشبختانه  دولت در هر ۲ مورد هم در زمینه آب‌های ژرف  و هم در بهره‌برداری از آب خلیج‌فارس و دریای عمان کار خود را آغاز کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت دوازدهم تا روزی که در این مسوولیت انجام وظیفه می‌کند خدمتگزار مردم است خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را از نظر منابع مالی برای هر۲ موضوع آب‌های ژرف و انتقال آب از دریای عمان پشتیبانی خواهیم کرد.

 وی با اشاره به تاکید مداوم رهبر معظم انقلاب به دولت مردان نسبت به رسیدگی به امور سیستان و بلوچستان گفت: تلاشمان این خواهد بود که در مقایسه با سایر  استان‌ها به جهت  اولویت و  الزام به عدالتی که برای ما وجود دارد بیشترین تخصیص و اعتباراتی که در اختیار بنده است را  به این استان خواهم داد و علاوه بر این هر آنچه از دستمان برآید برای  کمک به منطقه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا