اقتصاد کلانبانک

تراکنش حساب‌های بانکی میلیاردی مشمول مالیات می‌شوند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می ‎شود. روزنه ورود هر جامعه به پیشرفت, تمرکز به درآمدهای کتمان شده یا مخفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: پارسا گفت: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می‌شود.

امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر سپرده‌های بانکی اظهار کرد: مالیات بر تراکنش بانکی قانون نبوده و جایگاه قانونی ندارد، اما این موضوع که اگر سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش‌های مالیاتی به کتمان درآمدهای مالیاتی برسد, سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال هم توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهد شد. براین اساس مالیات بر تراکنش به عنوان درصدی از تراکنش اصلا مطرح نیست، اما مسئله بررسی تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد افراد مطرح است. این بررسی برای متوجه شدن این موضوع است که آیا این افراد متناسب با درآمد و ثروت خود مالیات می‌دهند یا خیر؟

بالاترین مقام سازمان امور مالیاتی در پایان بیان کرد: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می ‎شود. روزنه ورود هر جامعه به پیشرفت, تمرکز به درآمدهای کتمان شده یا مخفی شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا