بین الملل

صندوق بین المللی پول: بودجه بیشتری برای محفاظت از اقتصاد جهانی نیاز است

صندوق بین المللی پول با هشدار درباره اینکه ترمیم ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده است، از مقامات کشورها خواست تا با اختصاص بودجه به حمایت خود از اقتصاد جهانی ادامه دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بیزینس تایمز، صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه با هشدار درباره اینکه ترمیم ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده است، از مقامات کشورها خواست تا با اختصاص بودجه به حمایت خود از اقتصاد جهانی ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که هیچ کشوری عقب نماند.

صندوق بین المللی پول در پایان نشست بهار خود گفت: بدون این کمک ها و بودجه اضافی از سوی این صندوق و بانک جهانی، کشورهای در حال توسعه و مردم فقیر بسیاری از کشورها احتمالاً برای نجات از رکود ناشی از بحران کرونا با مشکل مواجه شوند.

همچنین بخوانید

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت: حمایت مداوم برای “کاهش و التیام زخم های اقتصادی” لازم است.

وی افزود: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه برای زندگی بهتر فرصت خوبی داشته باشند. این به معنای تسریع دسترسی به واکسن و بهره گیری از فرصتی است که بحران کرونا برای سرمایه گذاری در فناوری سبز ایجاد کرده است که می تواند شغل هایی با درآمد خوب ایجاد کند و تغییرات آب و هوایی را حل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده نیز خواستار بودجه های “قابل توجه” جدید برای اطمینان از جبران خسارت های وارده از بیماری همه گیر کووید_۱۹ شد.

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از برنامه هایی برای تشدید تمرکز خود بر سرمایه گذاری سبز و جنبه های اقلیمی برنامه های وام دهی خود خبر داده اند.

انتظار می رود صندوق بین المللی پول پیشنهادی را در ماه ژوئن به هیئت مدیره خود ارائه دهد و خانم جورجیوا نیز اعلام کرد که این صندوق با کشورهای ثروتمند در حال همکاری است تا به کشورهای در حال توسعه کمک کند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا