بین الملل

آمریکا ۷ سازنده ابر رایانه چینی را تحریم کرد

دولت آمریکا ۷ گروه چینی را به اتهام ساخت ابر رایانه برای کمک به ارتش این کشور در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بی بی سی، دولت آمریکا ۷ گروه چینی را به اتهام ساخت ابر رایانه برای کمک به ارتش این کشور در لیست سیاه قرار داد.

این اولین اقدام دولت بایدن محسوب می شود که دستیابی به فناوری ایالات متحده را برای چین دشوارتر می کند. روز پنجشنبه، سه شرکت و چهار شعبه مرکز ملی ابررایانه چین به لیست سیاه ایالات متحده اضافه شدند.

همچنین بخوانید

این تحریم شرکت های آمریکایی را از صادرات بدون مجوز فناوری خود به این گروه ها منع می کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده مدعی شد که این گروه ها در ساخت ابر رایانه های مورد استفاده نهادهای نظامی چینی و تسهیل برنامه های تولید سلاح های کشتار جمعی نقش داشتند.

بر اساس این گزارش، شرکت های تحریم شده در زمینه توسعه ابر رایانه در چین جلو دار هستد و در برنامه خودکفایی تراشه پکن بازیگران اصلی محسوب می شوند.

جینا رایموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت که دولت بایدن “از تمام اختیارات خود برای جلوگیری از استفاده چین از فناوری‌های ایالات متحده برای پشتیبانی از اقدامات بی ثبات سازی و نوسازی نظامی” استفاده خواهد کرد.

دولت ترامپ نیز ده ها شرکت چینی از جمله سازنده گوشی های هوشمند “هواوی” را با ادعای استفاده از فناوری آمریکایی برای مصارف نظامی چین هدف قرار داده بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا