صنعت، معدن، تجارت

ثبت سفارش نهاده های دامی برخلاف ادعای وزارت جهاد همچنان بسته است

یک منبع آگاه گفت: ثبت سفارش نهاده های دامی برخلاف ادعای وزارت جهادکشاورزی حدود یکماه متوقف بود و امروز، از ساعتی پیش باز شده ولی هیچ ثبت سفارشی از سوی وزارت جهاد تائید نشده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر از سرگیری ثبت سفارش نهاده‌های دامی گفت: سایت ثبت سفارش از ساعتی پیش باز شده ولی هیچ ثبت سفارشی هنوز از سوی وزارت جهاد تائید نشده است و فقط پرونده‌ها ارجاع می‌شود.

این مقام مسئول گفت: زمانی که ثبت سفارش باز می‌شود اما تائید پرونده انجام نمی‌گیرد یعنی عملاً ثبت سفارش بسته است.

وی تاکید کرد که قبل از سال نیز این موضوع از سوی انجمن‌های تخصصی اعلام شده بود که ثبت سفارش متوقف شده، ولی مسئولان به آن توجه نکردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ثبت سفارش یکی از مراحل انجام واردات است و آثار آن فوراً در بازار مشخص نمی‌شود و در ماه‌های آینده نتایج این تأخیر نمایان خواهد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ثبت سفارش سردرگم است و بازار را در حوزه نهاده‌های دامی با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

صبح امروز، عباس معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره توقف ثبت نهاده‌های دامی اظهار داشت: ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده بلکه در مقطعی وزارت صمت این کار را انجام می‌داد و هم اکنون ادامه این کار را وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: ثبت سفارش‌ها در همان سامانه‌ای که وزارت صمت انجام می‌دهد هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و ما کارهای بعدی آن را انجام می‌دهیم ضمن اینکه تمام ثبت سفارش‌هایی که از وزارت صمت به وزارت جهاد منتقل شده، بررسی و امور مربوط به آن انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: در این فاصله به دلیل تعطیلات ایام نوروز، بانک مرکزی برای ثبت سفارش‌ها تخصیص ارز انجام نداده که این مساله مورد اعتراض همگان بود و در جلسه‌ای که دیروز در این زمینه با حضور نماینده بانک مرکزی داشتیم، وی عنوان کرد که از هفته جاری تخصیص ارز را شروع می‌کنیم و به دلیل تعطیلات و عدم ابلاغ بودجه ارزی این وقفه ایجاد شده بود چرا که تخصیص ارز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود.

همچنین دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در این زمینه به خبرنگار مهر گفته بود: از امروز یکشنبه ۲۲ فروردین قرار است وزارت جهاد نسبت به ثبت سفارش نهاده‌های دامی و پیگیری تخصیص ارز مورد نیاز آنها از بانک مرکزی اقدام کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا