ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مردم به خوبی می‌دانند کیفیت شبکه ارتباطات در ۲ سال چه بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده است

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم و به شکلی در عرصه ارتباطات به پیشرفت رسیدیم که اگر لحظه‌ای شبکه مختل شود به جای اینکه چهار سال گذشته را به یاد بیاوریم تصور می‌کنیم که هزاران سال عقب مانده‌ایم و مردم به خوبی می‌دانند کیفیت شبکه ارتباطات در دو سال پیش به چه شکل بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده‌ایم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی که در دفاع از برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم سخن می‌گفت، بیان کرد: اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود چرا وقتی بنده معرفی شدم سندیکای تولید تجهیزات مخابراتی تشکر می‌کند از معرفی من به عنوان وزیر پیشنهادی؟

وی افزود: موفقیت‌ها در سال‌های اخیر کاری تیمی بوده که همه بخش‌های وزارت ارتباطات در آن شریک هستند و همه درگیر بودند که پروژه ۱۲ سال زمین مانده شبکه ملی اطلاعات را اجرا کردند و این ظلم است که بگوییم شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده است؛ البته ما قبول داریم که در بعد محتوا و خدمات کمبود داریم.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: اینها نشان‌دهنده عزم ملت در سال ۹۲ و وفای عهد دولت و رئیس‌جمهور در پیگیری وعده‌ای است که به مردم داده شده و بنده هم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده تلاش کردم.

آذری جهرمی تصریح کرد: در بعد اقتصادی حجم مبادلات مالی بازار آی‌سی‌تی کشور از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید و ۱۵ هزار میلیارد تومان در این چهار سال رشد داشت. به لحاظ شاخص‌های پهنای باند به ازای هر شهروند از یک کیلوبیت در ثانیه به ۳۵ کیلوبیت در ثانیه رسیدیم و آنهایی که می‌فرمایند ما نسبت به تولید محتوای بومی بی‌تفاوتیم بدانند امروز ۴۰ درصد ظرفیت پهنای باند به تولید محتوای داخلی اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که بعد از چهار سال فعالیت و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی در شبکه‌ها نداریم و فرهنگ حاکم در جامعه عوض شده، روزی ارتباط تهدید امنیتی بود اما امروز برقرار نبودن اطلاعات تهدید امنیتی است. البته دکترین ما در عرصه فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست و آن دکترین مقام معظم رهبری است.

ادامه دارد…

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا