اقتصاد کلان

قرار نیست شرکت های داخلی در دوران پساتحریم تضعیف شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حمایت از شرکت‌های داخلی در رفع نیازهای مردم گفت: جایگاه شرکت‌های موفق بومی در پسابرجام نه تنها تضیف نمی‌شود بلکه فعالیت‌ تولیدی در آنها تقویت خواهد شد و فرصت اینکه شرکت‌های خارجی بتوانند صفر تا صد محصولات خود را به ایران عرضه کنند از بین رفته است.

علی آقامحمدی امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی محمودآباد در قم، به مساله خروج شرکت های بزرگ صنعتی در شرایط تحریم از ایران، اشاره کرد و افزود: امکان عقب راندن شرکت های بومی که در دوران تحریم به شکوفایی رسیدند در پساتحریم وجود ندارد و شرکت های خارجی می توانند نوآوری های جدید خود را به این واحدها معرفی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق یادآور شد: با اتصال زنجیره به یکدیگر مبارزه با واردات کالاهای مشابه داخلی در عرصه لوازم خانگی به خود چنین شرکت هایی واگذا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قالب طرح اتصال زنجیره تولیدات صنعتی به یکدیگر با سخت گیری های پیش بینی شده در رعایت استانداردهای لازم، همه واحدهای صنعتی تولیدکننده محصول مشترک باید استانداردهای لازم را با همکاری همدیگر انجام داده و تیراژ تولیدات خود را به میزان تقاضای مردم افزایش دهند.

وی بیان کرد: بعد از شرایط تحریم شاهد تحول در تولیدات داخلی بودیم و برخی از این محصولات توانسته اند جای خالی صنایع خارجی را پر کنند و یکی از این واحدهای موفق مجموعه صنعتی پاکشوما در قم است.

آقامحمدی تصریح کرد: ویژگی مهم واحد صنعتی پاکشوما رعایت استانداردهای مورد نیاز تولید، راه اندازی آزمایشگاه های ارزیابی و سخت گیری در فرآیند تولید برای جلب نظر مشتریان در بازار مصرف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد مجموعه صنعتی پاکشوما می تواند به یکی از قدرت های مهم زنجیره لوزام خانگی تبدیل شود و تلاش می کنیم با اتصال زنجیره تولیدات مختلف این مجموعه صنعتی قیمت تمام شده در کالاهای مصرفی مردم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا