بین الملل

عقب نشینی آمریکا از تحریم پروژه نورد استریم ۲

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که اتحادیه اروپا معتقد است عدم اعمال تحریم علیه پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه "نورد استریم ۲" در آخرین بسته تحریمی ایالات متحده، یک پیشرفت مثبت محسوب می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع دیپلماتیک که نماینده دائمی یکی از اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل است، روز پنجشنبه به تاس گفت: بروکسل معتقد است که عدم اعمال تحریم علیه پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه “نورد استریم ۲” در آخرین بسته تحریمی که توسط ایالات متحده ارائه شده است، یک پیشرفت مثبت برای آلمان محسوب می شود.

وی تأکید کرد: این موضوع که آخرین بسته تحریمی آمریکا محدودیت هایی را علیه نورد استریم ۲ در نظر نگرفته است، توجه را به خود جلب می کند. این یک پیشرفت مثبت برای آلمان است که همچنان تلاش های چشمگیری برای تکمیل این پروژه انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: می توان حدس زد که دولت آمریکا تصمیم گرفته است در حالی که فشارها را بر روسیه در زمینه های دیگر افزایش می‌دهد، روابط خود را با برلین در مورد پروژه نورد استریم ۲ پیچیده نکند که بعید است با در نظر گرفتن درجه تکمیل آن و سرمایه گذاری انجام شده توسط کسب و کارهای اروپایی متوقف شود.

به گفته این دیپلمات، این اقدام توسط واشنگتن “می تواند به عنوان آمادگی برای در نظر گرفتن منافع متحدان اروپایی تفسیر شود.

وی در ادامه گفت: این سیگنال مثبت دعوت از کشورهای اروپایی است تا گامی دیگر به سوی ایالات متحده، به ویژه در مورد مسائل مهار روسیه بردارند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه یک فرمان اجرایی را در مورد تحریم های روسیه امضا کرد.

واشنگتن شرکت های آمریکایی را از دستیابی به تعهدات بدهی روسیه که توسط بانک مرکزی، صندوق ملی ثروت یا وزارت دارایی این کشور پس از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ صادر شده است، منع می کند.

علاوه بر این، گفته می شود وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه ۱۶ سازمان و ۱۶ فرد مقصر در شایعه دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده اعمال می کند. همچنین در ارتباط با شبه‌جزیره کریمه، از جمله مقامات این منطقه، محدودیت هایی برای پنج فرد و سه شخص حقوقی اعمال شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا