انرژی

جهش آمار ورشکستگی تولیدکنندگان نفت آمریکا

شمار تولیدکنندگان نفت آمریکایی شمالی که خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به بالاترین آمار سه ماهه اول از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با این حال گزارش شرکت حقوقی هاینس و بون نشان داد شمار ورشکستگیها از اوجی که در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ داشت، به میزان قابل ملاحظه‌ای آهسته شد.

طبق گزارش گزارش مانیتور ورشکستگی مناطق نفتی شرکت هاینس و بون، هشت تولید کننده در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که بالاترین آمار سه ماهه نخست از سال ۲۰۱۶ بوده که در آن زمان ۱۷ تولیدکننده نفت در آمریکای شمالی خواستار حمایت در برابر طلبکارانشان شده بودند.

همچنین بخوانید

 تگزاس ۵۰ درصد از کل تقاضاهای حمایت در برابر ورشکستگی تولیدکنندگان نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را با چهار تولیدکننده به خود اختصاص داد.

مجموع بدهی تولیدکنندگانی که خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، بیش از ۱.۸ میلیارد دلار بود که دومین رکورد پایین مجموع بدهی برای سه ماهه نخست، پس از رکورد بدهی ۱.۶ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بود.

با وجود اینکه شمار ورشکستگیهای سه ماهه نخست امسال بالاترین رکورد سه ماهه اول از سال ۲۰۱۶ بود اما نشان داد که روند درخواست‌های حمایت در برابر ورشکستگی پس از اینکه ۱۸ تولیدکننده نفت و گاز در سه ماهه دوم و ۱۷ تولیدکننده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شده بودند، آهسته شده است. در دو دوره مذکور، تبعات ریزش قیمت نفت و بحران به شدت توسط تولیدکنندگان ملموس بود.

 بر اساس گزارش اویل پرایس، علاوه بر هشت تولیدکننده نفت، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری پنج شرکت خدمات میدان نفتی نیز خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که سومین رکورد پایین سه ماهه اول از سال ۲۰۱۵ و بسیار پایینتر از ۲۷ درخواست حمایت در برابر ورشکستگی در سه ماهه سوم و ۱۷ درخواست در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بود. مجموع بدهی شرکت‌های خدمات میدان نفتی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، بیش از ۷.۲ میلیارد دلار بود که سومین رکورد بالای سه ماهه اول از سال ۲۰۱۵ بود اما ۹۹.۸ درصد از این بدهی مربوط به شرکت سدریل لیمیتد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا