انرژی

مخالفت کمیسیون انرژی با استقرار وزارتخانه‌های نفت و نیرو در پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخالفت اعضای کمیسیون با استقرار وزارتخانه‌های نفت و نیرو در پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد:در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح‌ها و لوایح فرعی ارجاعی به کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد ماده ۱۵ طرح جامع حمایت از نظام آموزشی و تربیتی کشور بود که مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت مکلف به استقرار در پارک‌های علمی و فناوری وابسته به خود در دانشگاه‌های معتبر می شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اعضای کمیسیون با استقرار وزارتخانه‌های نفت، نیرو و انرژی در پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها مخالفت کردند زیرا توان پوشش تمامی دانشگاه‌ها وجود ندارد و زمینه تقویت برخی دانشگاه‌های خاص را فراهم می‌کند و مجموعه توان علمی کشور مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه نیز موادی از طرح تشکیل شورای عالی آب مورد بحث قرار گرفت.کمیسیون به دلیل وجود شورای عالی آب و نظر مشورتی اداره قوانین مبنی بر غیر دقیق بودن طرح تشکیل شورای عالی آب با این طرح مخالفت کرد و باید طرح مذکور به این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده شود.

وی در ادامه با اشاره به دستورکار بعدی امروز کمیسیون، تصریح کرد: ماده یک لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت از دیگر دستور کارهایی بود که در کمیسیون به بحث گذاشته شد. با رای اعضای کمیسیون بند (ث) لایحه حذف شد زیرا عبارت تولید خودرو به عبارت تولید و واردات خودرو اصلاح شده بود و مجلس تاکید دارد که نباید از واردات خودروهای خارجی حمایتی صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین مصوب شد که بر اساس ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه باید بنزین و گازوئیل به صورت تدریجی از سبد حمایتی خارج شوند و به همین دلیل عبارت به صورت تدریجی طبق ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه به این ماده اضافه کردند.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ گاز مایع به عنوان بخشی از سبد سوخت حمل و نقل کشور تعیین شده است؛ در بخشی از متن ماده یک آمده است که از طریق عرضه بنزین و گازوئیل؛ پیشنهادی مطرح بود که گاز مایع نیز به این بخش اضافه شود اما با توجه به اینکه احداث جایگاه عرضه گاز در ادامه آن آمده است گاز به عنوان عام تلقی شد که شامل گاز طبیعی و گاز مایع می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا