امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صادرات هوایی محصولات کشاورزی با سوخت یارانه‌ای

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با اشاره به اهمیت و ظرفیت تولید و صادرات در بخش کشاورزی ابراز داشت: از ابتدای امسال، صادرات محصولات کشاورزی در ناوگان هوایی با سوخت یارانه‌ای انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس و تصویب مجلس شورای اسلامی و مطابق بند (م) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ صادرات محصولات کشاورزی با حمل هوایی با سوخت یارانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صادرات محصولات کشاورزی به دلیل فسادپذیری بالا حمل و نقل هوایی گزینه بهتر و مناسب‌تری از سایر حمل و نقل‌های زمینی و دریایی محسوب می‌شود اما پیش از این صادرات این محصولات با ناوگان هوایی با سوخت بدون یارانه بود که قیمت تمام شده محصول را برای تولیدکننده بسیار بالا می‌برد در نتیجه اقبالی در بازارهای هدف نمی‌یافت.

قاسمی افزود: با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس، این نقص برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی علی‌الخصوص برای کشورهای حوزه اوراسیا و کشورهای همسایه از بین می‌رود.

وی با اشاره به نگارش این آئین نامه توسط سازمان توسعه تجارت و سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: این بند برای صادرات محصولات کشاورزی به تمام کشورها بود اما اولویت بند (م) اتحادیه‌های کشورهای اوراسیا و کشورهای همسایه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با مغتنم شمردن فرصت ایجاد شده برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در بخش تعاون، خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی این حوزه می‌توانند نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به اتاق تعاون ایران برای اثربخشی در نگارش این آئین نامه ارائه کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا