صنعت، معدن، تجارت

وصول یک‌هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی

اراک- رئیس سازمان صمت استان مرکزی گفت : یک‌هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی سال ۹۹ از محل فعالیت معادن این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن حدود ۲۰۱ درصد رشد دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، سعید جعفری کرهرودی اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال سال گذشته از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به رشد ۵۴ درصدی اشتغال در بخش معادن استان مرکزی افزود: ۲۷۸ فرصت اشتغال جدید سال گذشته در معادن استان مرکزی ایجاد شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۴ درصد رشد داشته است. همچنین ۴۶ پروانه بهره‌برداری معادن در سال گذشته در استان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی سال ۹۹ از محل فعالیت معادن این استان وصول شد.

جعفری بیان کرد: ۲۹ اکتشاف و ۴۲ گواهی کشف معادن نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن افرایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۰۱ درصدی وصول حقوق دولتی در سال گذشته ادامه داد: یک‌هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی پارسال از محل فعالیت معادن این استان وصول و به خزانه واریز شده که نسبت به مدت مشابه قبل آن حدود ۲۰۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان بیان کرد: بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع، مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت سیاه، گرانیت، کانی‌های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و کلسیت در منطقه وجود دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا