ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه اندازی سرویس بازی ابری ایکس باکس برای رایانه و آیفون

نسخه آزمایشی بتای سرویس بازی ایکس باکس کلود مایکروسافت برای رایانه های ویندوز ۱۰ و آیفون و آی پد اپل راه اندازی می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ که پیش از این به عنوان ایکس کلود شناخت می شد، مانند سرویس نت فلیکس برای بازیهاست و به کاربران اجازه می دهد بازیهای ایکس باکس را به جای کنسول بازی، در دستگاهشان داشته باشند و بدون نیاز به دانلود، به بازیها دسترسی پیدا کنند البته به شرطی که اینترنت آنها سرعت کافی داشته باشد.

این سرویس به کاربران امکان می دهد بیش از ۱۰۰ عنوان ایکس باکس گیم پاس را به جای کنسول بازی ویدیویی، در مرورگرهای اینترنتی Edge مایکروسافت، کروم گوگل و سفاری اپل بازی کنند و دسترسی به بازی را در هر مکان و دستگاهی سهولت می بخشد.

همچنین بخوانید

نسخه آزمایشی بتای این سرویس تنها برای منتخبی از اعضای سرویس اشتراکی “ایکس باکس گیم پاس اولتیمیت” موجود خواهد بود. کاترین گلوگ اشتاین، مدیر سرویس بازی ابری ایکس در یک پست وبلاگ اعلام کرد این افراد دعوتنامه دریافت خواهند کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که این سرویس را در ۲۲ کشور عرضه خواهد کرد و به دعوت کاربران جدید برای امتحان این سرویس ادامه می دهد. گیمرها فقط باید کنترلر بلوتوثی یا یو اس بی برای اکثر بازیها داشته باشند اما کنترلهای لمسی تنها برای بعضی از بازیها موجود است.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت با اوج گیری رقابت با سونی، در سپتامبر سرویس بازی ایکس باکس کلود را به قیمت یک دلار برای کاربران جدید در ماه نخست عرضه کرد تا به جذب گیمرها بپردازد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا